Hrachová polévka

Je tomu už rock, co jsem dostala sešit po babičce. Jsou v něm psané recepty, které si zapisovala během svých studií. Občas podle nich něco uvařím a ta jídla jsou naprosto, ale naprosto fenomenální. Dneska jsem si udělala hrachovku.  Prý, že luštěniny jsou zdravé. Hlavně se mi nechtělo do obchodu a všechny suroviny jsem měla doma. V úvodu se přiznávám, že občas lehce babicuju. Tím nemyslím, že když nemám hrách, tak tam dám čočku a když nemám čočku, tak na hrachovou polévku použiju rýži, ale vynechala jsem zavářku a krutony.

Třeba sa odchůzať, jak praví občas moje matička :)



Sešit po babičce radí:
Hrách se přes noc namočí, druhý den přidá se k němu po délce rozkrojená mrkev, petržel, celer, na plátky zkrájená cibule, utřený česnek a uvaří se do měkka.
Pro 4 osoby na 1/8 l hrachu, 1/2 malé peržele, malý kousek mrkve, malý kouseke celeru, malá cibulka a 2 stroučky česneku)
Uvedený poměr polévky zasmaží se pak tmavou jíškou zhotovenou ze 4 dkg omastku a 5dkg mouky, dobře se povaří, přidá se polévková lžíce polévkového koření, na špičku nože tlučeného pepře, vrchovatou lžičku majoránkových plev. a prolisuje se. Pod ní vkládá se osmažená houska, osmažený chléb neb smažený hrášek.

Ruměnka řádí:
Usedla jsem k sešitu, čtu poprvé, podruhé, potřetí. Ne, že bych patřila mezi slabomyslné, ale ať vím, jak na polévku. Ono přeci jen se čeština od rocku 1925 trošku změnila a i suroviny jsou dneska jiné. Po naštudování receptu hurá do kuchyně.

1. Propláchla jsem namočený hrách.
2. Oškrábala jsem mrkev a celer, popadla kousek cibule od včera.
3. Hrách, mrkev, cibuli a celer jsem dala do vody vařit. ( cca materiál:voda - 1:3)
4. Jakmile hrách a kolektiv změkli, přidala jsem 2 stroužky česneku a nekompromisně popadla tyčový mixér.
5. Chvíle divokého mixování.
6. Přidala jsem sůl a majoránku, ochutnala, vypla sporák a lila si do misky.

Mňam!



Komentáře

Oblíbené příspěvky