Zelné závitky

Listy zelí, které jsem si před víkendem odložila, se začínaly tvářit, že pokud je okamžitě nespotřebuju, tak si začnou žít vlastním životem a následně vytvoří novou živočišnou formu. Jestli něco opravdu nemám ráda, je to vyhazování jídla. A zelné závitky jsou moje opravdu oblíbené jídlo, které jsem okoukala v říjnovém časopisu Gurmet.

Foodstylistka či umělkyně oceněná za celoživotní přínos umění v oblasti fotografie ze mě asi nikdy nebude, proto prosím, berte fotografie s rezervou :)


Vařila jsem pro 3 osoby.
Orientační kalkulace: 17 Kč/porce

Suroviny:
Velké listy z hlávky bílého zelí, rýže (cca menší šálek), 250g mletého masa, konzerva rajčat, majoránka, sůl, česnek, zakysaná smetana.



Postup:
1. Zelné listy jsem dala vařit do lehce osolené vody.
2. Dala jsem vařit rýži.
3. Uvařenou rýži jsem promíchala s česnekem, majoránkou, lehce osolila.
4. Měkké zelné listy jsem naplnila směsí mletého masa a rýže. Fajn je vyříznout košťály. Byl to opravdu lítý boj, ale vyhrála jsem!
5. Závitky jsem naskládala do zapékací misky, přelila konzervou rajčat a dala na půl hodiny péct do vyhřáté trouby na 170°C.
6. Závitky jsem nandala na talíř s trochou rajčat a promíchala se lžící zakysané smetany.


Mňam! Závitky jsou opravdu lepší, než by se na fotografii zdá - alespoň pro ty, co mají rády/rádi zeleninová a lehčí jídla. Fakt :) Další výhodou je, že se jedná o další blbuvzdorný recept, který se víceméně připravuje sám. Já si v mezičase stihla sklidit Cityville na facebooku, převlíct se do domácího, zalít kytky a vytřít koupelnu...



Komentáře

  1. ó, tak toto skusím podstrčiť mojim jedlodrtičkám doma.. vďaka za recept..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud to jsou opravdu jídlo drtičky (úžasné pojmenování), tak doporučuju přidat rajčatové konzervy nebo nahradit passatou a podávat s těstovinami nebo bramborem :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky