Bramborové orgie - Brambory na paprice

Tu a tam se mě nějaká kamarádka zeptá, jestli neznám recept na levné jídlo. Vzhledem k tomu, že jsem teprve ve svých kuchařských začátcích, není pro mě snadné si rychle vybavit nějaké naprosto fenomenální jídlo za pár korun, kterým nelze, než ohromit. Ráda bych tento příspěvek věnovala svojí spolužačce Radce Girčákové, které jsem na onu otázku nebyla s to pořádně odpovědět. O:)

 A tak se jednou přihodilo, že v Bille měli 5kg brambor za 36,-Kč, což mělo za důsledek, že jsem byla doma já velký pytel brambor. Klasická otázka: Co s tím? Otevřela jsem svoji nejoblíbenější kuchařku Vaříme chutně, zdravě a hospodárně a odpověď už přišla sama. Když jsem začínala, netušila jsem, jak dobrý oběd mě čeká. Fakt :)

Moje oblíbená kuchařka ve své kráse :)

Jídlo jsem připravovala přibližně 40 minut
Odhadovaná cena na porci 6-10,-Kč. 
Cena se odvíjí podle salámu, který přidáte. Do pokrmu by mi výborně sedělo i kuřecí maso, které mi zůstává ze skeletů, když dělám kuřecí vývar. Já jsem však dala Životický točený, což je obdoba šunkového točeného. Pokud má kuchařka silnou vůli a zvládne neujídat, pak za 18,-Kč toho bude pro 4 osoby tak akorát.

Zátiší se základními surovinami.
Kuchařka radí:

Suroviny:
1kg brambor, 10dkg sádla, 2 cibule, 1dkg soli, pepř, kmín, sladká paprika, 1/8l mléka nebo smetany, 1 lžíce mouky

Postup:
Brambory oloupeme, nakrájíme na plátky. Usekanou cibuli osmažíme na sádle nebo slanině, přidáme sladkou papriku a ostatní koření, sůl a brambory.
Vše podlijeme asi do poloviny a dusíme tak dlouho, až brambory na polovinu změknou a voda se vydusí. Brambory kaloktáme smetou a trochou vody a povaříme. Místo smetany můžeme brambory jen zahustit moukou a přidat do hotového pokrmu 20 dkg nakrájeného salámu nebo uzeného masa nebo masovou konzervu.


Ruměnka řádí:

1. Oloupala jsem si cibuli, opláchla a očistila brambory (brambory neškrábu).
2. Cibuli jsem nakrájela nadrobno, brambory na kolečka
3. V hrnci jsem zpěnila kousek sádla a přidala cibuli.
4. Jakmile cibule lehce zesklovatěla, přidala jsem koření a brambory, vše jsem poslušně zalila vodou.
5. Když byly brambory měkčí (chtěla jsem mít pokrm s omáčkou) přilila jsem trochu vody, v hrníčku si rozmíchala mouku s mlékem a to pak za rychlého míchání přilila do vařícího hrnce.
6. Přidala jsem salám (nemohla jsem zastavit neustálé ujídání) a nechala dvacet minut provařit :)

Mňam! A aby bylo jasné, že si nevymýšlím, tak pár minut po dovaření přišla matička a té jídlo chutnalo, tak vehementně, že si dva krát přidala :)



Je to úžasně jednoduché, levné a snadné jídlo. Takže, jestli vám bude někdo tvrdit, že nemá čas, peníze na to, aby si uvařil dobré, pořádné jídlo bez náhražek, (h)různých kořenících směsí a kečupu, uvařte mu tenhle pokrm. Dokonce bych se nebála Brambory na paprice naservírovat chlapákovi zedníkovi, který přišel zrovna ze šichty a má hlad. Pro jistotu však ještě proběhne testování na pokusném vzorku :).

A pěkná písnička na závěr:


Komentáře

Oblíbené příspěvky