21. 2. 2012

Bramborové orgie - tartiflette

Po návratu z fajn výletu do Brna bylo na čase opustit roli hospodsko-kavárenské povalečky a vrátit se do všedních kolejí.

Ačkoli nemám v plánu zavrhnout bohémský život a ony všední koleje nejsou traumatizující, rozhodla jsem se udělat si radost francouzskými brambory.

Inspiraci jsem čerpala v kuchařce Recepty z farmářských trhů. Na rozdíl od zadání jsem brambory povařila do měkka (když jsem posledně uposlechla recept, brambory nebyly po dokončení hotové a obědvat nedovařené brambory jsem opravdu neměla náladu), nelámala jsem si hlavu s pravostí anglické slaniny a použila tu krásně libovou, co prodávali v řeznictví a camembert se slaninou jsem taky proložila brambory. Jirka Babica hadra :)




Pokrm jsem připravovala cca hodinu a něco (vaření brambor, zapékání)
Odhadovaná cena za porci je 30,-Kč

Suroviny:

1 kg brambor  /   250 g anglické slaniny /  350 g sýra - camembert /   máslo / sůl 

Postup:

1. Brambory jsem očistila, nakrájela na kolečka a dala vařit v osolené vodě.
2. Vymazala jsem si zapékací mísu, slaninu nakrájela na kostičky a camembert na plátky.
3. Brambory jsem položila na dno mísy, navrstvila slaninu, na slaninu brambory a na brambory sýr..
4. Cca 30 minut jsem pekla v troubě na 175°C.


Přiznám se, že tyhle zapékané brambory jsem si oblíbila snad více, než standartní verzi francouzských brambor a vzhledem k tomu, jak to mizelo v J. i přes to, že brambory byly nedovařené a jídlo studené, tak asi nejsem sama :)


Žádné komentáře:

Okomentovat