Cibulová polévka se zázvorem a rajčaty

Myslím, že i při letmém pohledu na můj blog je zřejmá moje záliba v polévkách. Velmi často čerpám inspiraci v šešitu po babičce. Abych to vysvětlila: v den, kdy jsem otevřela sešit po babičce a vyzkoušela některé recepty jsem zjistila, že když je jídlo dobré, tak je to slabší standart...



Dovolte mi, abych vás seznámila z jednou z mých opravdu oblíbených polévek. Oficiální název zní: Cibulová polévka ačkoli až tak úplně cibulová není. Recept jsem si mírně upravila a to použitím půlky konzervy rajčat místo čerstvých (v obchodech jsou v tomhle ročním období spíše předražené umělohmoťáky) a místo pasírování jsem řádila jako již tradičně s tyčovým mixérem. Nepřidávala jsem krupici. Zázvorem doporučuji šetřit, aby nepřebil chuť cibule.


Polévku jsem měla hotovou do půl hodiny
Přibližná kalkulace na porci je max.: 5,- Kč

Sešit po babičce radí:

 Na omastku udělá se světlá jíška, přidá se na 1 litr polévky 1 velká na plátky zkárjená cibule a nechá se zezlatovatět. Potom se zaleje vařící osolenou vodou při čemž se zamíchá, přidá se potlučeného pepře, podušená prolisovaná 2 rajská jablíčka a velmi dobře se provaří. Pak se přidá polévkové koření a polévka se prolisuje. Do prolisované polévky přidají se 3 lžičky pražené krupice, pažitka, sekaná zelená petržel, i kousek ustrouhaného zázvoru.

Ruměnka řádí:

1. Postavila jsem vodu na vaření, připravila si cibuli a začala roztápět sádlo.
2. Roztopené sádlo jsem zasypala moukou a přidala opravdu velkou cibuli.
3. Na zlátnutí cibule jsem moc nečekala, protože jsem se bála připálení se zásmažky.
4. Do hrnce jsem nalila vodu, osolila a přidala půlku rajčatové konzervy.
5. Jakmile byla polévka uvařená, přidala jsem cca pět milimetrů oloupaného zázvoru a vrhla se na mixování.
6. Polévku jsem podle potřeby dosolila, přidala petrželku a vrhla se na ni :)



Jsem obdobou Otesánka, takže menší hrnec polévky mi i s ujídáním vydržel na dva dny. Jednou jsem měla ochucenou rýži a dneska se chystám na červenou řepu, které mi tu matička nechala požehnaně, protože se ji s tím nechtělo tahat. A mí to vůbec nevadí, protože já červenou řepu ráda. Láska je hold láska.... :)



Komentáře

Oblíbené příspěvky