14. 2. 2012

Muffiny

Byl čtvrtek a já při pohledu na svoje spodní prádlo zjistila, že to je fakt hrůza. Sedla jsem tedy na bus a vyrazila sjednat nápravu do Ostravy. V Tezenisu měli slevy, takže jsem dala peněžence docela zabrat.

Ten opravdový záběr pro peněženku ovšem přišel v IKEA. U plechu na muffiny jsem prostě nemohla odolat. Nešlo to! Už dlouho jsem totiž měla komplex, že moje muffiny vypadají, jako nakydánek v papírovém košíku.

Druhý den jsem se nadšeně vrhla na pečení. Sáhla jsem po svém oblíbeném receptu a jak jsem zjistila není jenom můj oblíbený. Po muffinech se zaprášilo a já stihla ochutnat z 12 jenom dva. Takže dnešek byl den nápravy a muffinování II.


Recept jsem použila opět z kuchařky Recepty z farmářských trhů, o které jsem už psala. Nebudu jej však opisovat, protože jsem docela dost babicovala. Prakticky jsem vynechala první bod, který mi přišel nelogický a  nepřidávala jsem ani švestky...

Protože se mi lépe peče při hudbě, dovolím si v úvodu malou kulturní vložku :)



Odhadovaná, ale opravdu odhadovaná cena za porkm je: 30Kč
Jídlo jsem připravovala cca 50 minut, z toho se půl hodiny muffiny pekly v troubě.

Suroviny:
300 g hladké mouky, 125 g másla + na vymázání, 250ml bílého jogurtu, 200g cukru, 2 vejce, špetka soli,  1 sáček kypřícího prásšku, půl lžičky jedné soli a trocha makových semínek.

Postup:
1. Vymazala jsem si formu
2. Rozpustila máslo a přimíchala do něj jogurt, hmotu jsem položila na topení (má prý být v teple)
3. Zapla jsem troubu na 175°C
4. Smíchala jsem mouku, cukr moučku, semínka máku, kypřící prášek, sodu a sůl.
4. Vmíchala jsem vajíčka s jogurtem a mlíkem.
5. Směs jsem naložila do vymazaných formiček a dala péct.

Muffiny mi chutnají více vychlazené. A měla bych na sebe prásknout i jednu věc, kterou jsem zjistila při opisování ... Já hlava dubová zapomněla přidat vajíčka... Ale jsou dobré i tak... Záhada...


2 komentáře:

  1. Hned bych si dala, muffiny mám ráda:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muffiny jsou strašně fajn :) Jen je blbé, že málokde se dá koupit opravdu muffin. Většinou v obchodech nabízí bábovkové těsto v papírovém košíčku :(

      Vymazat