27. 2. 2012

Pilaf

Měli jsme spolu nevyřízené účty. Já a pilaf. Když jsem se jej pokoušela udělat podle časopisu Gurmet, nebylo to to pravé rýžové.

Protože jsem holka tvrdohlavá, které když se v kuchyni nedaří, je schopná vyhecovat kamarádku a v pokročilé   hodině trénovat svíčkovou, rozhodla jsem se pro pilafopokus II. Ode dneška můžu klidněji spát, povedlo se. Mimochodem, ta svíčková se taky povedla, ve mě a Vladimíře s nadšením zmizela jako peníze z účtu na konci měsíce, polichotil nám i toho dne zázračně neurotický J., který si velmi pochvaloval.
Bohužel se z onoho večera nedochovaly fotografie, takže se svíčkovou na blogu pochlubím někdy příště. :)


Na tradičním úvodním obrázku je pro srovnání maso od řezníka a maso ze supermarketu. Schválně, jestli uhodnete, které je které.

Místo původního skopového masa jsem použila vepřové, sehnat v Karviné skopové maso v rozumné kvalitě se mi totiž nepovedlo, každopádně pokud někdo tuší, kde koupit, budu ráda za tip uvedený v komentářích. :) Taky jsem se trochu vyřádila s kořením. Přidala jsem kardamon a římský kmín místo kmínu ze svých zásob, které si nakupuji v kořenářství u Sindibáda v Brně.

Vařila jsem podle svojí oblíbené kuchařky Vaříme, zdravě chutně a hospodárně.



Odhadovaná kalkulace na porci je: 30,-Kč
Odhadovaná doba přípravy je cca 45 minut

Kuchařka radí:

Pilav (maso v rýži)

50 dkg masa, 1 cibule, 5 dkg másla, saldká paprika, kmín, sůl, špetka tlučeného zázvoru, 20 dkg rýže, 5 dkg sýru na strouhání

Maso opláchneme a nakrájíme na malé kostky. V rendlíku osmahneme na tuku pokrájenou cibuli, vložíme na ni maso, osmahneme podlijeme, přidáme koření, sůl a dusíme. Když je skoro poloměkké, přidáme vypranou spařenou rýži , přisolíme a přilijeme vody, aby přesahovala na jeden prst přes rýži, přiklopíme poklicí a dusíme na mírném ohni na plotně nebo v troubě, až je rýže dostatečně měkká, ne však kašovitá. Hotový pokrm vtlačíme do vymazané věncové formy, necháme chvíli slehnout a vyklopíme na mísu. Povrch posypeme strouhaným sýrem popřípadě sekaným salámem. v létě a nepodzim přidáváme nakonec čerstvá rajčata a zelené paprikové lusky, pokrájené na malé proužky, které chvíli podusíme.

Ruměnka řádí:

1. Připravila jsem si cibuli, rozehřála máslo a nakrájela maso.
2. Na rozehřátém másle jsem orestovala cibuli, přidala maso a ke konci  zázvor, sůl, cumin, kardamon a papriku.
3. Zalila vodou a nechala dusit.
4. Jakmile bylo maso hotovo, přidala jsem rýži a počkala si až bude měkká.
5. Jídlo jsem dala do hrnku a vyklopila na talíř.

Hotovo! Mňam! :)


Pokrm mi připadal jako orientální rizoto, každopádně si ho jistě zopakuju. Když tak nad tím přemýšlím, při použití sojového masa by z toho mohl být solidní vegetariánský pokrm a náklady značně klesnou...


3 komentáře: