Starooklešťkovská mrkvová polévka

Přišla jsem domů hladová, jako vlk před vrátky kůzlátek. Na programu dne byly dušené závitky (velké poprvé), takže bylo jisté, že ještě minimálně hodinu nebudu mět co obědvat.
Rozhodla jsem se tedy, udělat si svou oblíbenou mrkvovou polévku, která se v naší rodině dělá odnepaměti.

Úžasné na ní je, že je výborná, levná, rychlá a není třeba ji zahušťovat - takže pravděpodobně i dietní. Pro hladovkyně, jako jsem já je skvělá i doba přípravy. Přijdete domů, hodíte na sebe zástěru dáte vařit polívku. Převlečete se, umyjte, vybalíte nákup a můžete jíst :)

Ať dělám, co dělám, opravdu to nejde otočit. Takže rozcvička hlavy s bloggerem! 

Při kalkulaci mi vyšla cena za porci na 3,-Kč, já jsem si dělala pro zasycení o něco hustší, takže v neobvyklých případech řekněme 5,- Kč

Polévku jsem připravovala 5 minut, vařila se cca 20 minut
Na čtyři porce je potřeba:
1 střední mrkev, brambor, půlka cibule, olej, sůl a voda

Postup:
1. oškrábala jsem brambor, mrkev a očistila si cibuli.
2. cibuli jsem nakrájela na drobno, brambor na kostičky a do misky si na JEMNÉM STRUHADLE ustrouhala mrkev (použít jemné struhadlo je důležité, na hrubém struhadle mrkev tolik nepustí chuť)
3. Na troše oleje jsem zpěnila cibuli, přidala nastrouhanou mrkev a chvilinku podusila.
4. Podušenou mrkev jsem zalila vodou a přidala na kostičky nakrájenou bramboru, osolila a šla se převléct.
5. Jakmile byla brambora měkká, ochutnala jsem polévku, dosolila a přidala sobě pro radost trochu petrželky.

Hotovo! Mňam!



Až zase potkáte někoho, kdo vám bude povídat, jak nemá peníze na to, aby si doma vyvařoval - ukažte mu tuhle polévku a když ani to nezabere, nazvěte ho idiotem, pošlete ke všem čertům a jděte si pustit třeba tuhle písničku. V některých případech je námaha zbytečná. :)



Komentáře

Oblíbené příspěvky