A zase to povídání

Vždy, když narazím na nějakou super knížku, mám z toho Vánoce. :) Zaraduju se a večer pak patří k nadšenému listování. Dobrých a kvalitních informací není nikdy dost. Zvláště pak o jídle, protože když jde o jídlo, jde o zdraví a když jde o zdraví, tak jde o život. Jednoduché, jako facka.
Takže, tramtada dá! Dovolte, abych vás seznámila s knížkou Technologie přípravy pokrmů učebnice 1.


Vím, že obrázky v dnešní době prodávají, ale jestli někdo očekává obrázkovou knížku, ať si jde koupit leporelo.
Technologie přípravy pokrmů je vlastně série několika učebnic, mi se do ruky dostala zatím první část a jsem nadšená. Lehce odborným, avšak skvěle srozumitelným a pro mě čtivým způsobem se zde dovídám o zásadách zdravé výživy, o rozdělení potravin, jejich správném uskladnění, o tom, jak by to mělo podle vyhlášek a zákonů chodit na provozovně(což je fajn vědět, protože každý z nás se aspoň jednou za rok v restauraci nají), jak potravina pracuje během vaření a uskladňování, o vlivech, které na ní působí, jak je to s polévkami - kolik je jich druhů, jak se správně dělají (...), jsou mi vysvětleny všechny ty záhadné pojmy, které televizní kuchaři uvádějí jako samozřejmost a já nemám ánug oč jde(gratinování), jakými různými způsoby můžu pokrmy upravovat a fůra dalších informací.

To vše na 85ti stránkách za 129,- Kč! Čili za málo peněz moc muziky a kdybyste čirou náhodou timto obnosem nedisponovali, publikace je k zapůjčení v knihovně. Ovšem v nedohledné době. Já si ji hodlám rezervovat na jak dlouho jen to půjde :)

A protože to vypadá, že venku bude pěkně, dovolím si jako kulturní vložku přidat jednu ze svých oblíbených písniček od Bítlsáků - Here comes the sun.


Komentáře

  1. To mi připomíná ségřinu učebnici - tlustá kniha s recepty. Sice nevím, jak se to přesně jmenuje, ale asi tak nějak podobně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli to je hodně tlustá kniha, pak by to mohly být Receptury teplých pokrmů :) Už jsem o nich psala. Akorát tamta učebnice jsou recepty a tohle je teorie :)

      Vymazat
  2. Ruměnko - držím všechny palce, ať se najde pro tyhle báječné šikovné ručičky a hlavičku plnou znalostí nejen o technologii přípravy pokrmů nějaké bezva kuchařské uplatnění i jinde, než na tomhle blogu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Moc děkuji, moje ego si rochtá blahem :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky