Big boss Bigos

Bigos jsem měla ve svém gastromerku už nějaký ten pátek. Ze všech receptů jsem byla tak nějak nesvá, jednou mi přišlo divné dávat do staroposlkého jídla kečup, jindy se mi nechtělo jídlo vařit tři dny...
Až pak jednoho krásného dne byl pan Dráb moc hodný a půjčil mi sešit receptů po své babičce z obecné školy. V sešitu byla založená nenápadná kuchařka Stařenčin receptář staré slezské kuchyně. Okamžitě jsem se nadchla! Mé neuvěřitelné nadšení trošičku, ale opravdu jen trošičku zmírnila všudypřítomná kostka bujonu, ale ono tam kostku taky nemusím dávat, což? :)
Navíc jsem celý život hledala podobnou kuchařku a kvůli tomu oko nad nějakou kostkou bujonu ještě mileráda přihmouřím :)


Kuchařka radí:
Necháme rozpustit 15dkg uzené slaniny. Na ní zpěníme 1 velkou nakrájenou cibuzli. Přidáme mletou sladkou papriku., na kolečka pokrájené brambory, 2 nakrájené párkové nožky a 30deka hovězího masa. Osolíme a dusíme do měkka. Zalijeme 3/4l vody nebo vývarem, zahustíme jíškou a ještě necháme přejít varem. Nakonec přidáme 2 hrsti drobně krájeného kysaného zelí.

Ruměnka řádí:
Hovězí maso jsem z finančních důvodů nahradila vepřovým a párek šunkovou klobásou. Bigus jsem nezasmažovala. Použila jsem cca pětinu z předepsaného množství slaniny. Tuku už mám kolem pasu dost.

1. Nakrájela jsem příslušně všechny suroviny.
2. V hrnci jsem rozpustila slaninu a na ni zpěnila cibuli.
3. Přidala jsem maso, posolila a opaprikovala. 
4. Maso jsem nechala chvilku dusit a přidala na kostičky pokrájenou bramboru s klobásou.
5. Jakmile bylo všechno měkké, přidala jsem zelí, ukrojila si krajíc chleba a šla jíst.



Večer jsem ze společenských důvodů, jež jsou po kysaném zelí samozřejmé zůstala raději v soukromí. Relax nikdy neuškodí ostatně relaxovat se dá i u krajové písničky.  :)


Komentáře

Oblíbené příspěvky