27. 3. 2012

Fazole s povidly a sušenými švestkami

Mám ráda recepty, které na mě působí šíleně a zároveň nejsou kečupovinou. Nezvyklé recepty jsou totiž cestou, jak si rozšířit gastroobzory. Díky kuřecímu masu na švestkách jsem se naučila, že jídlo může být chuťově pestré i bez koření. Díky celerové polévce, že jablko může krásně podkreslit chuť a celer není hnusný.
Fazole jsem připravovala podle kuchařky Stařenčin receptář staré slezské kuchyně. Z pochopitelných důvodů doporučuji konzumovat pokrm v soukromí. Fazole jsem oproti receptu nezahušťovala.



Orientační cena porce: 12,- Kč
Orientační doba přípravy: 30 minut + noc naložení

Suroviny
fazole, povidla, sušené švestky, sůl, trocha citronu na okyselení.

Postup:
1. Den předen jsem namočila fazole do vody.
2. Fazole jsem propláchla, dala vařit a ke konci vaření osolila.
3. Jakmile byly fazole měkké, přidala jsem dvě lžíce povidel, nakrájené sušené švestky a lehce okyselila citronem.

HOTOVO! :) Mňam a určitě by to chutnalo i kamarádce Radce, která má trauma ze švestkové omáčky, kterou jsme si objednali v Litomyšli na náměstí. :) Švestky v kuchyni jsou fajn, fakt! :)


A po plném talíři fazolí je bezpochyby fajn se trochu rozhýbat. Následující klip berte, jako můj návrh na taneček :)


Žádné komentáře:

Okomentovat