Karvinění

Dnešek bude znova patřit odbočovacímu článku. Původně jsem nechtěla na svůj jídlo deníček tahat osobní věci a jiné úvahy a asi jdu s křížkem po funuse, ale musím se vyjádřit.
Nějakou dobu se v Karviné, kde bydlím, mluví o sestěhovávání problémových občanů. Jediná reakce, na kterou se město zmohlo je: Poskytněte důkazy, dneska už má každý na mobilním telefonu fotoaparát.


Pojďme si ohledně tohoto argumentu promluvit. Na první fotografii jsem já. Ruměnka Rulandská 27 let, žena. Je to nejaktuálnější fotografie z tohoto týdne. Kariéru ve fotomodelingu díky tomuto obrázku s jistotou netrhnu, ale jako ilustrace to, myslím, stačí.

Pominu fakt, že z daní jde státu dostatek peněz na to, aby příslušní lidé poskytli argumenty mi a přistoupím na jejich hru.
Řekněme, že se díky špatné konstalaci hvězd v noci ocitnu uprostřed Ghetta v sociálně vyloučené oblasti s vysokou kriminalitou. Přiznám se: první věc, kterou v tu chvíli budu chtít udělat je dostat se co nejrychleji pryč.
Shodou okolností však kolem mě projede autobus, který sestěhovává lidi ze Šluknovska a já se rozhodnu všechno nafotit. Mám přeci mobilní telefon a mobilní telefony mají dneska docela kvalitní fotoaparáty.
Což o to, z mobilu se dneska dají vytvořit kvalitní fotografie a videa, ale ne v noci a ne z mého. Pro představu jsem minulý týden v Havířově během čekání na bus do Karviné nafotila několik obrázku.


Na první fotografii jsem zachytila muže čekající na autobus a několik zastávek ČSAD. Všechno bylo foceno u havířovské silnice, která je vcelku frekventovaná a dobře nasvícená.


Druhý obrázek zachycuje tyto muže, jak nastupují do autobusu a jeou na noční. Znovu opakuji, že všechno bylo nafoceno v dobře osvětlené lokalitě a se zaplým bleskem čili zářila jsem jako fukušima po otřesech.


Na třetí fotografii je moje noha. Chtěla jsem vyfotit něco z blízka a nic lepšího mě nenapadlo - navíc jsem měla radost z nových bot. Bota je focená od kolene. Co z fotek vyplývá? Že pokud bych chtěla v noci na průměrně kvalitním mobilu něco vyfotit, tak musím z cca padesáti centimetrové blízkosti.
Nevím jak radní, ale já nevládnu dostatečně argumentačními schopnostmi na to, abych cca 30 sociálně slabých lidí ukecala na fotoseriál o stěhování s blízka. Přičemž ideální by bylo, kdyby někdo z nich pobíhal kolem a držel lampičku. Něco mi říká, že bych nedopadla dobře a ačkoli jsem pár krát navštívila pár hodin boxu, tak proti tolika chlápkům opravdu nestačím.



Komentáře

  1. Voni nás ti politici tahají za fusekle ve velkém... A nejen s Romy a s poddolováním... Dneska se totiž etika, morálka, zodpovědnost (třeba i za ty, co mě volili!!!) a jakési "zásady" nenosí, on už taky málokdo ví - v politice zcela nikdo - co to vůbec je...- že by něco z klasické literatury??? Ale kde tam??? Kája Havlíček Borovský už to věděl dávno, kukněte na Křest sv. Vladimíra a další a další... A taky podle toho Kája dopadl, že...

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji za "viz výše" argumentaci,ale to bys měla poskytnout hlavně městu....

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky