21. 3. 2012

Kuřecí maso na víně s rajskou omáčkou

V drtivě většině případů, kdy přijdu do vinotéky a chci na nějaký recept víno - udivím tím několik lidí v dosahu minimálně sto metrů. Lidem se protáhne obličej a diví se. Stojíc před protaženými obličeji se pokouším vyjmenovávat pokrmy, kdy se víno používá a v duchu je mám chuť zkasírovat za hodinu obličejové gymnastiky a osvěty.
Abych dokázala, že vařit s vínem je normální, vybrala jsem si jedeno z oblíbených jídel, které je uvedeno v Recepturách tepelných pokrmů, o nichž jsem už psala.
Originální název pokrmu je: Kuřecí maso pikantní se šunkou. Název jsem pozměnila, protože i přes několikeré zkoušení mi pokrm pikantní opravdu nepřipadá a šunku nepřidávám.

Jak jsem se už několik krát zmínila, ráda vařím s hudbou. Tentokrát mi dělala společnost skupina Orishas. :)



Vařila jsem cca půl hodiny.
Odhadovaná cena za porci je 25,- Kč i s přílohou

Suroviny:
cibuli, kořenovou zeleninu, máslo, mouku, česnek, bílé víno, kuřecí maso, mouku, vodu, sůl

Postup:
1. Cibuli jsem nakrájela na drobno, kořenovou zeleninu a kuřecí maso na kostičky.
2. Na pánvi jsem zpěnila kousek másla, na něm orestovala kořenovou zeleninu, cibuli a přidala kuřecí maso.
3. Orestovanou směs jsem lehce podlila vínem, nechala odpařit, přidala kousíček másla, zasypala moukou a zalila vodou.
4. Zatímco se pokrm provařoval, přidala jsem česnek a protlak (možno přidat rajčata, ale receptury uvádí protlak a já nésu Rotšíldová, abych přidávala rajčata, když umělohmotinky stojí v obchodě 55,- Kč za kilo - navíc polské protlaky jsou fajn) :)
5. V závěru jsem pokrm dosolila a podávala s bramborami :)


Žádné komentáře:

Okomentovat