Kuřecí vývar s máslovými knedlíčky se zázvorem

Nevím, jestli je na vinně krásné jarní počasí nebo zbloudilý myšlenkový pochod v mojí hlavě, ale dostala jsem neodolatelnou chuť na kuřecí vývar. Z ničeho nic, jen tak na přechodu stojíc.
Drůbeží vývar mám ráda moc dlouho, ale babiččin sešit a můj gastropoklad mě naučil zač je vývaru loket :)

Kuře s kuřimského nádraží II. Moje mělo naštěstí atletičtější postavu. Z kuřete na obrázku by byl moc tučný vývar... :)

Orientační kalkulace na porci je 6,- Kč
Polévka se vaří cca 1,5 H

Potřebovala jsem
na vývar
2 skelety, mrkev, celer, cibuli, strouček česneku, hřebíček, vavřín, nové koření, sůl
na knedlíčky
vajíčko, máslo, zázvor, strouhanku, sůl

Postup:
1. Ze skeletů jsem obrala kůži a tuk, očistila mrkev, celer, cibuli a česnek.
2. Skelety jsem opláchla, zalila vodou, přidala nové koření, hřebíček, bobkový list a suroviny z bodu 1.
3. V mezičase jsem si dala vařit do samostatného hrnce vodu a vrhla se na knedlíčky. Cca 5 dag másla jsem roztopila v kastrůlku, přidala strouhanku, zázvor, vajíčko, osolila a vytvořila tužší těsto. Z těsta jsem pak tvořila kuličky a ty pak přidávala do vroucí vody. Jakmile vyplavaly na povrch bylo hotovo. 
4.  Uvařený vývar jsem přecedila, skelety obrala, zeleninu nakrájela a vše spolu s kostkou zamražené petrželky přidala do vývaru.


A protože je víkend a krásné počasí a konečně přišlo jaro, přidám svojí oblíbenou pohodovku od Bítlsáků. 


Komentáře

Oblíbené příspěvky