Pečené vepřové maso s cibulovou omáčkou a knedlíkem

Pod jedním z článků se objevil nenápadný komentář:
Tak co vykuchtíš příště??Co třeba troufnout si na cibulovou omáčku s pečeným masem?


Jak by řekla Anička Dajdou: "No a ploč ne". Pokrm jsem konzumovala ve večerních hodinách a tak nebylo světlo a vlastně ani čas pořídit fotodokumentaci. Poprosila jsem tedy svého kamaráda Petra Lotra ... teda pardon Petra Voltra o ilustrace. Tímto mu děkuji.



Přibližná cena za porci je 35,- Kč
Maso se peče cca 1,5 h, omáčka je hotová do půl hodiny a knedlík ohřátý do deseti minut :)


Potřebovala jsem:
na maso (receptura 13105 Vepřová kýta pečená po Selsku): cca půl kila vepřové kýty, cibuli, sádlo, česnek, sůl
na omáčku:
máslo,3 větší cibule, mouku, vývar


Postupovala jsem:
1. Česnek jsem utřela a promíchala se solí, cibuli nakrájela na půlkolečka, maso na plátky.
2. Do pekáče jsem dala cibuli, maso očesnekovala a pokladla trošičkou sádla, podlila vodou a dala péct do trouby na 175°C
3. Cibuli jsem nakrájela na půlkolečka, v hrnci rozehřála máslo a na něm orestovala cibuli.
4. Jakmile začala cibule zlátnout, přisypala jsem mouku, orestovala, zalila vývarem a nechala provařit. V mezičase jsem hlídala podlévala maso. 
5. Cibuli jsem přes sítko propasírovala (tentokrát to s tyčovým mixérem nebylo ono), dochutila a bylo hotovo :).




Ačkoli nejsem zrovna omáčkovou osobou, docela pohodově jsem se najedla a. Druhý den ráno pak zazněla domem písnička Jonnyho Cashe a mě se zalíbila. Je to taková písnička, co člověka nutí se natřásat a to se po takhle kalorickém jídle hodí. :)





Komentáře

Oblíbené příspěvky