Těstoviny s žampiony

Když jsem včera běžela do vinotéky pro víno na cibulačku, pán prodavač se strašně divil, že používám k vaření víno. Jsem hlava dubová a tak jsem mu z hlavy vyjmenovala snad jen rizoto, hovězí po burgunsku, onu cibulačku a oblíbenou minutku kuřecí maso po myslivecku. Jídel na víně je samozřejmě daleko, ale daleko víc, jenže jak to tak bývá - to, co jsem měla odpovědět mě napadlo až na zpáteční cestě.
Dneska jsem měla uklízecí a procházkový den, takže jsem si na oběd udělala rychlovku inspirovanou kuchařkou z farmářských trhů.
Obědvala jsem těstoviny se žampiony na víně. Docela pohodová rychlovka a podařilo se mi zužitkovat nohy z žampionů, které se chystám zítra nadívat.




Potřebovala jsem:
Cibuli nakrájenou nadrobno, česnek, olivový olej, bílé víno, žampiony, tymián a těstoviny.

Postupovala jsem:
1. Dala jsem vařit vodu pro přípravu těstovin (já bych napsala: dala jsem vařit vodu na těstoviny, ale někteří z mých přátel jsou neuvěřitelní slovíčkáři a živě si dokážu představit reakce spolu s následným dobíráním si mě:) )
2. Připravila jsem si cibuli a tu dala na pánev do rozehřátého olivového oleje.
3. Jakmile cibule změkla, přidala jsem česnek, žampiony, sůl a chvíli restovala.
4. Vodu jsem osolila a dala vařit těstoviny.
5. Orestované žampiony jsem podlila vínem, ochutila tymiánem a uvařila.
6. Na pánvi jsem promíchala houby s těstovinami a servírovala.


Písnička Muchomůrky bílé si přímo říká o to stát se dnešní kulturní vložkou. A já doufám, že se pán z vinotéky dostane k mému blogu a začne víno používat i k vaření :)


Komentáře

Oblíbené příspěvky