Druhy čočky

Když mě Jakub vzdělával, půjčil mi svůj pracovní sešit z dávných dob studií z předmětu Potraviny a výživa což byla voda na můj mlýn. Konečně jsem našla jednoduše zpracované informace o čočce a jejích druzích a nebyla bych to já, abych informace neposlala dál do světa. To kdyby někdo tápal, jako já tenkrát :)
Když mi J. půjčoval sešit, byla jsem upozorněna, že jeho titulní stránka je umělecké dílo a já vám to umělecké dílo ukážu :)



Ale teď už k informacím.

Čočka:
- obsahuje až 28% bílkovin
- větší množství minerálních látek a vitamínů
- je lépe stravitelná než hrách a fazole
- na trh se dodává celá, půlená nebo zlomková

Druhy čočky:

PUY
- francouzská čočka, která bývá označována za nejkvalitnější,
- při vaření si drží svůj tvar
- u nás je téměř nemožné ji sehnat

Indická hnědá čočka
- nemusí se namáčet, protože se velmi rychle rozvaří v kaši
- známá je taky jako mascoor dal

Zelená čočka
- nejpoužívanější čočka v ČR

Žlutá čočka 
- používá se jako halvně v indické a orienátlní kuchyni
- vaří se 10- 12 minut

Červená čočka
- má zvlášť jemnou chuť, ale vaří-li se dlouho, tak se rozpadne
- je to můj oblíbený druh čočky


Asi jste si všimli různých kapel na uměleckém díle. Mezi nimi je i ZNC čili Znouzecnost a já mám od nich moc ráda jednu písničku - hle!


Komentáře

Oblíbené příspěvky