30. 4. 2012

V jedné z hlavních rolí salát

Na Bělidle se zase jednou chystala grilovačka a já se mohla kuchařsky vyřádit. Řádila jsem tak divoce, že se mi povedlo udělat 4 druhy salátu a s nimi bych se ráda podělila.
Hvězdou večírku byl párty salát, na fotce to nevypadá, ale obvykle se po něm zapráší a ačkoli vždycky dělám velikou mísu, vždy pochybí. :)


Party salát

Suroviny:
větší čtvrtka hlávky bílého zelí, mrkev, asi centimetrový kousek celeru, jedno jablko, zakysanou smetanu, majonézu, sůl, trocha cukru a octa

Postup:
1. Nakrájela jsem hlávku zelí, to jsem posypala solí a nechala změknout.
2. Mrkev, celer a jablko jsem nastrouhala na hrubém struhadle, přidala asi dvě lžíce zakysané smetany a majonézy.
3. Vše jsem promíchala a dochutila. Pro krásu jsem do salátu dodala medvědí česnek.


Aby nebyl jenom jeden salát, udělala jsem salátoklasiku, která se vždycky doporučuje jako ideální kombinace vitamínů.

Zeleninový salát

Suroviny:
okurka, paprika, rajče, sůl, olivový olej, vinný ocet, troška cukru a medvědí česnek

Postup:
1. Rajče jsem nakrájela na kousky, cherry rajčátka pak na poloviny, na kousky jsem nakrájela i papriku a okurku.
2. Zeleninu jsem posolila, dochutila a pro radost přidala trochu medvědího česneku.



Když už jsem byla hotová se saláty, objevil se Honza, který přivezl věci na večer a že prý měli v akci ředkvičky, které prý měli v akci a on je tam nemohl nechat. Jestli z toho zvládnu udělat salát vhodný pro vegany. No zvládla jsem. :)

Ředkvičkový salát:

Suroviny:
Ředkvičky, medvědí česnek, sůl, olivový olej, citron, cukr, vinný ocet

Postup:
1. Ředkvičky jsem nakrájela na kostičky, medvědí česnek nasekala.
2. Zeleninu jsem promíchala a dochutila.


O mrkvovém salátu si povíme příště, teďkom si jdu užívat pěkného počasí a vyřídit několik věcí do víru maloměsta.
Taky máte radost z přicházejícího léta?


3 komentáře:

  1. Hmm ..ten první to je jako Coleslaw ne? Ten miluju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je mu podobný, někdo si ho s Coleslawem spletl :) Coleslaw mám taky ráda, ale tenhle salát mi chutná víc. Jablko dodává hodně lahodnou chuť :)

      Vymazat
    2. No jo vlastně tam jablko není, hmm to by mohlo být lepší, lehčí :)) dík

      Vymazat