Krájení cibule

V obchodech se nabízí x udělátek, pro rovnoměrné krájení cibule. Chcete číst můj názor? Jsou to absolutní zbytečnosti. Stačí se naučit krájet cibuli pořádně.
Moje kamarádka má bratra, který je profesionálním kuchařem a ten se mě s krájením cibule ujal.  Takže tímto bych Jakubovi Ondračkovi chtěla poděkovat za lekci :)

Na krájení cibule budete potřebovat:
Kuchaře, který velikonoce oslavil velmi důkladně a teď se snaží tvářit pěkně :)



Pokud nemáte kuchaře, můžete ho nahradit mnou a pokud se vám na to vyfláknu i já, pak mě hold musíte nahradit sebou. Upozorňuji, že fotka, kterou vidíte není rozmazaná - takhle mě uvidíte, když budete krájet cibuli delší dobu.


Pak samozřejmě budete potřebovat cibuli, pořádně ostrý nůž a prkno. Ostrost nože je důležitá, protože tupým nožem je krájení životu nebezpečné a nebude to mít ten šarm.
Oloupanou cibuli uchytíte tak, aby jste ji drželi vrcholky prstů. Tento způsob uchycení je pevnější. Seknutím pak cibuli rozpůlíte.


Polovinu cibule si pak položíte na prkno a hurá krájet. Způsob uchopení je stejný, krájíte zešikma, nedokrajujete celé plátky. Jinými slovy - konec cibule vám zůstane nepřekrojený. Jakmile máte nakrájeno, cibuli přepůlíte a krájíte, tak abyste měli kostičky čili překrajujete proužky. Protože vysvětlování nikdy nebylo mou silnou stránkou, přidávám instruktážní video s krátkým záchvěvem učební demence :)

video

A protože ke svým článkům přidávám ráda písničky, tak dneska přidám písničku od mojí velmi oblíbené zpěvačky Janis Joplin - Cry Babe :)


Komentáře

Oblíbené příspěvky