9. 4. 2012

Nadívané žampiony

Třeba je to nesprávnou konstelací hvězd, třeba se mi to zdá, ale pokaždé, když se ve veřejném stravování setkám s nějakou úpravou žampionů, pak jsou to smažené žampiony v trojobalu. Asi jste si na mém blogu všimli, že nejsem kamarádkou se smaženým jídlem a pepřem. Krom faktu, že trojobal považuji za zabijáka surovin, tak můj obličej po konzumaci smažených jídel přichází znovu do puberty. Velkou radost by mi tedy udělalo, kdyby gastrnomové všeho světa začali žampiony upravovat i jinak. Třeba je nadívat...


Odhadovaná cena za porci je 10,- Kč
Příprava trvá cca 40 minut i s pečením

Suroviny:
žampiony (já jich měla 10), máslo 5 deka, strouhanka, vajíčko, zázvor, sůl

Postup:
1. Žampiony jsem opláchla, bezcitně jim urvala nožičky a okraj klobouků tak, aby se mi co nejlépe nadívali.
2. Máslo jsem rozpustila v kastrůlku, když trochu zchladlo rozmíchala jsem ho s vajíčkem, strouhankou, solí, nastrouhala do něj zázvor a vytvořila tak z něho lehce hutnější nádivku.
3. Z nádivky jsem pak dělala kolečka, kterými jsem pak vyplnila kloboučky a dala na půl hodiny péct do trouby na 175°C.
4. Jakmile nádivka začala hnědnou a kloboučky byly upečené, bylo hotovo. Jídlo jsem si naložila na celerové pyré. Nadívané žampiony jsou výtečné i s bramborovou kaší.



Původně jsem žampiony chtěla zavézt matičce, ale v rámci "žravky" se nějak vytratily. Recept jsem čerpala z kuchařky Vaříme zdravě, chutně a hospodárně. Určitě budou pěknější, když přidáte do nádivky trochu petrželky. Kuchařka taky doporučuje dělat žampiony na slanině, což jsem z prostorových důvodů vynechala. :)



Žádné komentáře:

Okomentovat