5. 4. 2012

Polévka z červené čočky

Červenou čočku mám moc ráda, ať už jako hlavní jídlo s rajčaty a paprikou nebo polévku s červenou paprikou a zakysanou smetanou. Polévka je jemná, lehce chutná po přidané paprice a je nádherně sytá, proto se hodí jako rychlý oběd nebo večeře.
Recept jsem našla kdesi před rokem na stránkách pořadu Kluci v akci. To bylo ještě v době, kdy se nezaprodali pořadu, který mimo jiné proslul tvrdými praktikami vůči dodavatelům jež byly označeny za vydírání...




Polévku jsem vařila cca 35 minut i s přípravou. 
Orientační cena za porci je 8,- Kč

Suroviny:
červená čočka, bobkový list, třetina červené papriky, menší brambora a zakysaná smetana.

Postup:
1. Červenou čočku jsem opláchla, bramboru nakrájela na kostičky, červenou papriku  na plátky.
2. Suroviny jsem dala do hrnce, zalila vodou, přidala bobkový list a dala vařit.
3. Jakmile čočka a brambora změkly, vyndala jsem bobkový list a začala řádit s tyčovým mixérem.
4. Polévku jsem dosolila a přidala lžičku zakysané smetany.



Vzhledem k venkovnímu počasí a faktu, že se chystám pobíhat po karvinském náměstí se bude hodit jako dnešní kulturní vložka písnička od kapely The Doors - Riders on the storm.



2 komentáře:

  1. Ruměnko, polévku z červené čočky vařím taky a mám ji moc ráda. Ten tvůj recept určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat