Velikonoční nádivka

Když jsem hledala recept na velikonoční nádivku, našla jsem receptů hned několik. Jednou se úpěnlivě lpělo na  špenátu, jindy zase na kopřivách, jednou se přidávala uzenina, jindy uzené nebo vařené maso, či uzený bok, jindy zase muškátový ořech. Vajíček v receptech padalo víc, než na Jirku Paroubka během předvolebního mítingu.
V recepturách tepelných pokrmů recept nebyl, tak jsem se rozhodla si vymyslet vlastní verzi. Čerpala jsem z videa pana Friče, vlastní ledničky a kuchařky pro dceru od paní Zatloukalové. 



Odhadovaná částka je 60,-Kč (porce 10Kč)
Doba přípravy cca 40 minut

Suroviny, které jsem potřebovala:
2hrsti kopřiv, něco kolem pěti deka másla, 6 rohlíků, 30 deka uzeniny (fajn je i uzené tofu), mléko, 4 vajíčka.

Povídání o tom, jak jsem postupovala:
1. Vydala jsem se ven na kopřivy a nasbírala příslušné množství mladých kopřiv. Ty jsem pak omyla a obrala na lístky.
2. Vymazala jsem si zapékací misku a vysypala ji strouhankou.
3. Rohlíky jsem nakrájela na kostičky a zalila je trochou mléka. V hrníčku jsem roztopila máslo a zapla troubu.
4. K rohlíkům jsem přidala dva žloutky, máslo, uzeninu nakrájenou na kostičky a pokrájené kopřivy, vše jsem promíchala.
5. Z bílků jsem ušlehala sníh ke konci přípravy jej vmíchala do těsta, to jsem pak vylila do připravené zapékací  mísy a cca půl hodiny na 175°C zapékala.



Možná to podle fotky nevypadá, ale nádivka má úžasně jemnou chuť, kterou osvěžují kopřivy a je krásně nadýchaná díky bílkům. :) 
Moc mi chutná a zahřála mě na duši jako mě obvykle zahřívá oblíbená písnička od Orishas, ačkoli ta by se hodila spíše k dietnější kuchyni... :)


Komentáře

Oblíbené příspěvky