Violkový čaj

Jak už jsem se zmínila, nejraději mám čaje, které si sama nasbírám. Pilotním čajem u mě bývá ten fialkový. To, že máme kytky vložit do hrnku a zalít vodou, víme asi všichni, takže raději opráším knihu Léčivé rostliny od Antonína Příhody a přetlumočím vám nějaké to moudro.



U fialek sbíráme oddenky i s kořínky, lístky  nebo jednotlivé mladé květy (oddělujeme kalichy), které sušíme ve stínu cca při 40°C. Fialka se užívá vnitřně a venkovně. Doporučuje se na krásu, bolest hlavy, krční záněty a proti kašli. Kromě čaje si můžeme vyrobit i sirup a to tak, že 50g květů bez kalichu se přeleje 100g horké vody a nechá 24 hodin vyluhovat, pak ve výluhu rozpustíme 150g cukru, povaříme 20 minut a přecedíme přes plánto. Lístky se doporučují na jarní chrapot.
Lidem s revmatickými problémy kniha doporučuje udělat výluh z 20g fialkového květu, 20g oddenků fialky, 20 g listů rozmarýny a 30g listí tymiánu, bylinky zalít půl litrem francovky, nechá sedm dní vyluhovat a potírat bolavá místa.
Nevím, jak vy, ale já si jdu (bez dynamitu) natrhat ještě pár fialek a udělat z nich sirup. :)
Další moudro můžete najít například na stránkách http://botanika.wendys.cz/kytky/K287.php


Komentáře

  1. Jéé fialkový čajík, to je zajímavé, nikdy jsem ho neochutnala...a to už je doba co jsem někde fialky viděla..když jsem byla malá rostly snad všude

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky