Dušené vepřové maso na víně a divokém koření

Poslední dobou se pořád něco dělo a tak nebylo tolik příležitostí zabořit sosák do kuchařských knih. Včera večer však měla času habaděj, stejně jako dneSKA a tak jsem se rozhodla využít čas k zavaření si něčeho méně zdravého :) Ostatně během včerejšího kniho-kuchařskomolského záchvatu jsem přišla hned na několik věcí, které si bezpodmínečně nutně musím udělat. Jako první přišlo na řadu Dušené vepřové maso na víně a divokém koření se šťouchanými brambory s popencem, což se ukázalo jako správná volba, to vám povím :)



Na dušení masa jsem potřebovala přibližně hodinu. Jídlo mě stálo cca 38, - Kč/porci

Suroviny:
Vepřové maso, slanina, víno, nové koření, hřebíček, bobkový list, voda, mouka, sůl

Postup:
1. Slaninu jsem nakrájela na malé kostičky a rozpustila v pánvi. 
2. V mezičase rozpouštění slaniny jsem nakrájela na kostky i vepřové maso, které jsem nasolila a vložila do rozpálené pánve.
3. Jakmile bylo maso lehce orestované přidala jsem koření, podlila 2dcl vína a nechala dusit. Během dušení jsem občas přidala trochu vody či trošinku vína.
4. Jakmile bylo maso skoro měkké, zahustila jsem omáčku moukou rozpuštěnou v troše vody a nechala provařit. 
5. V mezičase provařování jsem si dala vařit brambory nakrájené na menší kousky (kvůli rychlému uvaření) a ty po uvaření promíchala s troškou popence a másla. 


A protože k vínu patří tanec a zpěv, přidám dneska svoji oblíbenou taneční písničku. Je úžasně letní a sotva ji slyším, už to se mnou natřásá :)


Komentáře

  1. Krásná cena za porci. Jak to děláš, že vaříš levně??

    Vepřové vypadá dobře, já nedávno dělala hovězí na víně, pro nás to byl luxus, hovězí totiž nemáme každý den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, musím se přiznat, že jsem se překlepla a místo dvojky má být trojka. Připadám si trapně. O:)

      Vymazat
    2. 10 Kč nehraje roli. I tak je to pořád super cena.

      Vymazat
    3. Marti, včera jsem přišla na to, proč vařím levněji.
      1. jsem z levnějšího kraje
      2. mám hodně domácích surovin, či někde něco otrhám
      3. v supermarketu nakupuju minimálně - třeba včera - potřebovala jsem cibuli. Tak jsem šla do Hypernovy a že při jednom nakoupím i nějaké brambory. U trhovkyně jsem zvyklá je kupovat za 6kč/kilo. Sice jsou loňské a musím přebírat, ale jsou z Vysočiny a kvalitní. No a v Hypernově měli za 20kč/kilo a pěkný šmejdy.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky