Masové karbanátky s kuskusem

Po fajn víkendu, kdy jsem byla na Muzejní noci bylo na čase si zase něco uvařit. Potřebovala jsem něco fakt nového (tak nějak mě sžíral pocit, že se točím v chuťově zamotaném kruhu) a tu mě napadlo udělat si karbanátky s kuskusem. Inspirovala jsem se časopisem Apetit, ačkoli v mém případě nabývá slovo inspirace na významu. Ne vždy se mi podaří v Karviné sehnat všechny suroviny a proto prosím lidi, co vymýšlí recepty, myslete na nás z maloměsta...

Na fotce je Vladimíra v kavárně Ostravské galerie. Vřele doporučuju návštěvu. Mají tam nejlepší kafe v našem kraji :)

Kuskus
S kuskusem jsem byla v poslední době ve křížku, nějak se mi nedařilo s jeho přípravou. Dnes se ledy rozlomily, protože mi chutnal. :)

Suroviny na 1 větší porci
půl krabičky šery rajčat, půl malé kostky balkánského sýra, trocha cibule, olivový olej, tymián, sůl

Postup:
1. Cibuli jsem nakrájela nadrobno a nechala zesklovatět.
2. Rajčata jsem pokrájela na půlky, přidala na cibuli a lehce podusila.
3. K rajčatům jsem tymián a kuskus, osolila, zalila vodou a nechala dojít.
4. Ke kuskusu jsem přidala na kostičky nakrájený balkánský sýr a pár lístků bazalky.





Karbanátky
Jedná se o lehce netradiční verzi karbanátek, ale oč netradiční o to fajnová verze karbanátek to je :)

Suroviny na 1 porci
20 dag mletého masa, tymián, cibule, čtvrtka menšího lusku papriky, trocha cibule, chilli, česnek, citron

Postup:
1. Papriku a cibuli jsem nakrájela na drobno a promíchala s ostatními surovinami.
2. Ze směsi jsem mokrou rukou utvořila karbanátky a ty pak kladla na rozehřátou pánev a protože mám kvalitní pánev, nemusela jsem se otravovat s tukem :)



A protože se blíží léto a protože tohle jídlo je inspirováno južanskými zeměmi, rozhodla jsem se přidat písničku Cecilia, když ji slyším, vidím se někde u moře. Taky to tak máte? :)


Komentáře

  1. Mňam mňam kuskus mám moc ráda, nejvíc celozrnnou variantu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si kupuju celozrný :) Ono když se to veme kolem a kolem, kupuju si celozrné těstoviny, celozrnou mouku a i tu rýži si kupuju natural :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky