23. 5. 2012

Pečená čočka s rajčaty, paprikou a vínem

Luštěniny se mají jíst. Jsou zdravé a zasytí. A když se prý jí často, tak by pak neměly následovat společensky zahambující následky :). Pod náporem těchto informací jsem si udělala na oběd čočku na trochu netradiční způsob a docela jsem si pochutnala :) Inspirovala jsem se znovu časopisem Apetit.

Zapékací mísa sužovaná mým ujídáním.


Suroviny:
300g čočky, půl sáčku sojového masa, olivový olej, cibule, 3 řapíky celeru, 2stroužky česneku, paprika, tymián, bobkový list, 3 rajčata, půl balení passaty a cca 1dl červeného vína.

Postup:
1. Příprava jídla začíná už večer předem, to jsem namočila čočku.
2. Hrnec jsem napustila vodou a přivedla k varu, přidala kostku bujonu a v ní uvařila sojové kostky.
3. Na hlubší pánvi jsem rozpálila olivový olej, přidala cibuli, řapíkatý celer, česnek a chvilku opékala.
4. K surovinám v pánvi jsem přidala tymián, bobkový list, nakrájená rajčata (fakt se s tím neloupu), papriku a passatu.
5. Čočku jsem prohnala přes sítko, čímž se okapala a pak ji prcla do pekáče. :)
6. K čočce jsem přidala směs z pánve, víno, zalila vodou tak, aby suroviny byly ponořené a dala péct do rozpálené trouby na 200°C. Dobře, kecám, víno jsem do jídla zapomněla dát a přimíchala jej až posléze a bylo to dobré i bez něj, ale věřte mi. S vínem to je to pravé čočkové. Jo a Míša měla docela dobrou připomínku, že by se k jídlu hodila bageta :)



A protože k dobrému jídlu patří dobrá hudba, dovolím si jako již tradičně přidat hudební vložku. Dneska to bude moje oblíbená hudební krasojízda - Top Gun Anthem.


3 komentáře:

  1. Tak tohle by mi určitě chutnalo, jen doma by mě s tím hnali:))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím poděkovat bohu, že zatím se mnou mají všichni svatou trpělivost a ještě se tváří, že jim chutná popř. si u některých jídel žádají recept :) Snad jen tu pšenici jsem se ostýchala jim nabídnout. Na druhou stranu je fakt, že tenhle pokrm jsem baštila s Míšou :) Ale časem střihnu něco chlapáčtějšího a masitějšího. Ačkoli v neděli má přijet kamarádka Veganka, takže to bude až na druhém plánu :)

      Vymazat
  2. Hmm, to vypadá opravdu dobře. Zdá se že mám vyřešenou večeři:)
    Díky za tip. Přeju pěkný den, Radka

    OdpovědětVymazat