Pšenice s lososem a hráškem

Když jsem dneska připravovala oběd, měla jsem poťouchlou náladu - připadala jsem si totiž, jako bych chystala krmení pro slepice... :)
Přiznám se, že pšenici jsem si chtěla už přichystat už dlouho, protože paní Knoplíková jí dává do jídla a má to dobré. Den D přišel, když jsem si vypůjčila knížku paní Požárové.




Suroviny:
300g špaldové pšenice, 250 g lososa, 200g mraženého hrášku, 4 lžíce másla, kopr na ozdobu, 650 ml zeleninového vývaru, červenou cibuli, sůl-

Postup:
1. Na obalu bylo psáno, že se má pšenice máčet 12 hodin, v knížce, že si s máčením nemám lámat hlavu. Byla jsem z toho trochu v rozpacích, takže jsem namočila pšenici a tradá za Míšou. Pšenice se tedy mohla odmáčet cca 4 hodinky.
2. Nakrájela jsem cibuli, zpěnila ji na másle, osmažila okapanou pšenici a zalila vodou. 
3. Kousky lososa jsem připravila na páře.
4. Když už to vypadalo, že je pšenice hotová (asi 40minut), přidala jsem hrášek s mrkví (nic jiného v hájprnově neměli) a zakomponovala do toho lososa. 
5. Pokrm jsem osolila a dochutila. Příště budu lososa vařit v pšenici, protože mi víc chutnala ohřívaná verze, kdy se chutě propojily. Jo a kdo nemá ke kopru averzi, přidá si v závěrečném bodu kopr.




Abych vyrovnala zdravé a lehké jídlo přidám trochu tvrdšího rocku. Tuhle písničku jsme si zamlada pouštěly s kamarádkou jako divoké. Je pěkná a ten zpěvák...





Komentáře

  1. Tak knížku jsem konečně vítězně včera odnesla knihovny..zatím jsem ji jen letmo prohlédla ,ale vypadá dobře:) Také mě zaujal tenhle recept..a co chutnalo ? Měla jsi s ním úspěch ? Vypadá pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že pšenici bych se asi neodvážila suverénně někomu naservírovat, vařila jsem čistě pro sebe :). Kamarádky by se začaly zajímat o mé duševní zdraví, J. by mě poslal peprnými slovy k čertu, matička by buď zkusila nebo by mě rovnou navlékla do svěrací kazajky. :)
      Chutnalo mi, jenom bych lososa vařila asi rovnou s pšenicí, protože jídlo mi více chutnalo ohřívané, kdy suroviny měly více času si promíchat chutě :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky