Páteční oběd

Stalo se tak, že se ke mě stavili sourozenci Ondráčkovi s Míšiným pejskem a já hned měla možnost si zavařit, což je pro mě to pravé ořechové :) Rozhodla jsem se, že udělám chilli s rýží a mrkvové pyré se zázvorem slunečnicovými semínky. Shodně se tvářili, že jim chutná, proto jsem se rozhodla o své povařeníčko podělit :)

Míšino štěně Pixie




Mrkvové pyré se zázvorem


Mrkvové pyré se zázvorem patří mezi mé hodně oblíbené polévky. Recept jsem našla na stránkách zdravej jako rybička a od té doby si jej tu a tam udělám :)



Suroviny:
2 velké a jedna menší mrkev, tři řapíky celeru, trocha soli, voda, cibule a trocha olivového oleje + pár opražených semínek do polívky pro radost :)

Postup
1. Cibuli jsem nasekala na jemno a orestovala na olivovém oleji.
2. Přidala jsem pokrájenou mrkev a řapíky celeru, zalila vodou a nechala povařit do změknutí.
3. Přidala jsem malinký kousek zázvoru, rozmixovala a dosolila.
4. Opražila jsem semínka a vsypala do polévky :)


Chilli podle Ruměnky


Suroviny:
konzerva rajčat, konzerva fazolí v rajčatovém nálevu, protlak, 400g mletého masa, hladkolistá petrželka, slanina, cibule, česnek, paprika, cukr, koriandr,  chilli, kmín

Postup:
1. Nakrájela jsem slaninu na kousky, rozpustila a nechala na ní zesklovatět cibuli.
2. Na zesklovatělou cibuli jsem přidala česnek, stonky hladkolisté petrželky, kmín, koriandr a vsypala mleté maso.
3. Jakmile se mleté maso rozmělnilo, přidala jsem půlku malé konzervy protlaku, konzervu rajčat, trochu cukru a nechala cca půl hodiny dusit. Během dušení jsem podlívala vodou.
4. Po půlhodině jsem přidala papriku, cca patnáct minut dusila.
5. V závěru jsem přidala konzervu fazolí, dokořenila a podávala s natural rýží.

A protože k dobrému jídlu patří dobrá hudba - Slyšte! Slyšte! Lacuna Coil přichází! :)


Komentáře

  1. Tak to bych si dala oboje, mám hlaaaad :)

    OdpovědětVymazat
  2. V Karviné máme pěkné náměstí se zámkem, park, lázně - tož si udělejte výlet a já vás ráda pohostím a třeba i provedu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Konečně něco masového :) Tak tohle jídlo rozhodně zkusím uvařit, vypadá to luxusně.

    Jinak chválím tvůj blog, Ruměnko! Vaření bez chemie se mi líbí, jen tak dál.

    Šárka z Prahee (ty víš která) :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky