12. 6. 2012

Buchty s povidly

Varování: Následující příspěvek je vysokokalorický a nemá nic společného s mými odtučňovacími úvahami :)

Chystám se na pobyt v Polsku. Tam budeme mít večer, kdy představíme naši republiku. Naštěstí se nejedná o nějakou velkou akci a tak nenesu na bedrech zodpovědnost za masovou propagaci ČR, ačkoli víc ostudy, než naši politici a pan prezident už asi nadělat nemůžu... Každopádně jsem se nabídla, že udělám české buchty s povidly a guláš. Abych šla najisto, bylo dnešní odpoledne ve znamení tréningu. Snad bude na bojišti, jako na cvičišti :) Záložní plán je bábovka! :)
Přiznám se, že dnešní tréning byl i experimentem. Od matiččiny kamarádky, paní Vandy, jsem si přitáhla kozí mlíko a jako tradičně jsem pekla z celozrné mouky. Vajíčka byla taky domácí, takže: Venkov rulez! 




Potřebovala jsem:
1 vajíčko, 1/2 kg mouky, 10 dkg másla + na vymazání a potírání buchet, asi 1dl mléka, 5 dkg cukru moučka + do kvásku, půl kostky droždí.

Řádila jsem:
1. V malém kastrůlku jsem rozehřála asi dl mléka, to jsem lehce ocukrovala, rozdrolila v něm droždí a dala do tepla pracovat.
2. Odvážila jsem si mouku, cukr, máslo a do směsi přidala vajíčko.
3. Jakmile kvásek vzešel, přidala jsem jej k ostatním surovinám a zpracovala pomocí robotu.
4. Jakmile bylo těsto vláčné, pomoučila jsem ho, přikryla čistou útěrkou a dala kynout do trouby, kterou jsem pustila na 50°C.
5. Jakmile se těsto začalo tvářit, že je vykynuté, vymazala jsem máslem pekáč, pomoučila linku, vyklopila na ni těsto a ukrajovala si kousky.
6. Kousky jsem rozplácla, dala na ně trochu povidel, dole spojila a vypracovala kuličku. :) POZOR! Každou buchtu je potřeba kolem dokola potřít máslem, aby šly rozdělit.
7. Buchty jsem potřela zbytkem másla a dala péct na 175°C do trouby. 





3 komentáře:

  1. Hmmm buchty ty miluju a nejvíc právě ty povidlové:)

    OdpovědětVymazat
  2. Buchty mám rada aj ja a veľmi... ale nepohŕdnem ani tavarohom :-)M.

    OdpovědětVymazat