4. 6. 2012

Perkelt

Některé z mých kamarádek pořád vrtalo hlavou, co je to ten perkelt. Nebyla bych to já, abych se nevrhla na kuchařkový a internetový průzkum. Samozřejmě, co recept to jiné jídlo. Paní v knížce Kuchařka pro dceru tvrdila, že se jedná o vařené kuřecí maso na paprice a na stránkách Apetitu, že to je hustší nezasmažovaný guláš. Takže, sečteno a podtrženo - Perkelt je gulášoidní jídlo. Podává se s haluškama, těstovinama a občas i rýží. Pokud by někdo našel lepší recept - sem s ním! :)



Co jsem potřebovala:
1 malé kuřecí prso, cibuli, papriku, zelenou papriku, zakysanou smetanu, sádlo, vodu, půl konzervy rajčat (ideálnější jsou čerstvá)

Jak jsem postupovala:
1. Cibuli jsem nakrájela na jemno, papriku na menší proužky, kuře na větší kousky.
2. Na pánvi jsem rozehřála sádlo, na něm dozlatova orestovala cibuli,  kuřecí maso, stáhla oheň a přisypala papriku.
3. Jako další jsem přidala papriku, konzervu rajčat, lehce podlila a asi půl hodiny dusila tak, aby jídlo bylo ponořené, ale ne polívkou.
4. Ve finále jsem jídlo zjemnila zakysanou smetanou a nandala na těstoviny :).

Ač je mi stydno, opravdu si nepamatuju, která kamarádka tolik tápala cože to je ten perkelt, ale snad čte mé řádky a bude ji tohle odpovědí a když ne, může si zpívat.


2 komentáře:

  1. Guláš jako takový miluju, takže jakákoliv varianta na něj je mňam:)

    OdpovědětVymazat