5. 6. 2012

Střapačky se zelím

Mám takovou zálibu, ráda si pročítám různá meníčka a na základě jich se občas inspiruju. Dneska jsem se rozhodla udělat si střapačky se zelím, které byly včera na vývěsce mojí oblíbené restaurace. Co se týká halušek, měla jsem s nimi ještě nevyřízené účty - vždycky to byly spíš rozkydanušky. Vaření oběda pro mě tedy bylo zúčtováním a! Tramtadadá - zvítězila jsem. :) Inspirovala jsem se receptem z pořadu Kluci v akci.



Střapačky se zelím

Suroviny:
Brambory, mouku, vajíčko, 5dag slaniny, půlku větší cibule, sůl, kysané zelí

Postup:
1. Dala jsem vařit hrnec s vodou.
2. Oškrábala jsem brambory, které jsem pak nastrouhala na jemném struhadle, přidala vejce, mouku a vypracovala v hutnější těsto.
3. Těsto jsem lehce osolila a přes haluškový cedník s ním začala zápasit ve snaze jej procedit do vroucí vody.  Chvilku povařila pak nechala dojít v hrnci.
4. Slaninu jsem nakrájela na kousky a nechala rozpustit na pánvi. Do rozpuštěné slaniny jsem přidala cibuli a tu dozlatova orestovala.
5. Střapačky jsem scedila, dala do misky, navrstvila na ně slaninu s cibulí a kysané zelí, promíchala a jedla :)


A že mi ubývalo docela rychle, tak jsem si pustila pomalejší písničku. Tenhle šlágr musí znát všichni starší dvaceti let :)


Žádné komentáře:

Okomentovat