Zapečená kuřecí prsa s rajčaty a mozzarelou

To jsem si zase jednou pročítala jídelní lístek restaurace, ve které jsme jedly v Praze, a co nevidím!  Na meníčku bylo napsáno: "Kuřecí maso zapečené s rajčaty a mozzarelou, pažitkové brambory." Netrvalo dlouho a já spojila zapékání kuřecího masa s pečením druhé várky českých buchet. S tou první mi výrazně vymohl J., který pak doma zvěstoval, že to české buchty nebyly a že to ani nemělo jejich podobu. A jaký to tak asi mělo tvar? Gumového medvídka tančícího sambu? Hlavně, že ten talíř s buchtama do něj padal tak vehementně, že si ještě pro ně došel do kuchyně a u sledování Simpsonů se vesele ládoval. Díky pečlivé fotodokumentaci jsem jeho zvěsti vyvrátila. No, možná se originální české buchty nedělají z celozrnné mouky, ale zdraví máme jenom jedno... :) Znáte někdo historii výroby mouky a jak během staletí mouka vypadala? Ale dost rozčilování se nad tím výtečníkem, mám za sebou skvělý oběd, který mě překvapil svou lehkou a výbornou chutí :)


Zapečená kuřecí prsa s rajčaty a mozzarelou, šťouchané brambory s pažitkou

Suroviny na 2 porce:
2 menší kuřecí prsa, 2 rajčata, bazalka, půlka mozzarely, trocha olivového oleje, sůl,
brambory podle žravosti strávníků, troška másla, pažitka

Postup:
1. Kuřecí prsa jsem lehce naklepala přes sáček, z obou stran nasolila a opekla na pánvi s kapkou olivového oleje a vložila do menší zapékací mísy.
2. Rajče jsem pokrájela na kolečka, pokladla jím kuřecí prsa, posypala bazalkou a kousky mozzarely.
3. Pokrm jsem vložila do rozehřáté trouby na 180°C a zapékala cca 25 minut.
4. Brambory jsem oškrábala a pokrájela na malé  kousky a uvařila ve slané vodě. Během vaření jsem si nakrájela pažitku. Uvařené brambory jsem zcedila, promíchala s pažitkou, kouskem másla a rozmačkala :)


A protože jídlo je letní a léto mám spjaté s fůrou grilovaček a různými párty, přidám písničku, která se mnou šije, až mám chuť protančit střevíčky :)


Komentáře

  1. Souhlasím, skvělý oběd, určitě výtečně chutnal a také krásně vypadá.Brambory s pažitkou to je též pochoutka i já mám velmi ráda. Moc se mi zde u tebe líbilo :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky