Hamburger

J. ohlásil návštěvu a upozornil mě na možnou unavenost po celodenní manuální práci. Navrhla jsem kolektivní gaučing a aby se mi trochu zotavil i přípravu večeře: "Koupila jsem mleté maso, co z něho budeš chtít? Mohla bych udělat sekanou, těstoviny s boloňskou omáčkou, karbanátky s kuskusem nebo hamburger." 
"Ty bys zvládla hamburger?", odpověděl mi.
" Pro Tvé krásné oči téměř cokoli. Jenom potřebuju vědět, v kolik mám s tebou počítat, abych akorát vytáhla housky."
Domluvili jsme se na sedmou hodinu večerní a protože taková houska potřebuje kynout, já se vesele vrhla na přípravu těsta. Recept jsem použila podle blogu pana Cuketky. Neprohloupila jsem a konečně jedla to, co považuji za hamburger - ostatně i J. si viditelně pochutnával :)


Houska (brioška)
- její příprava trvala docela dlouho - než vzešel kvásek, vykynulo těsto, znovu nakynuly housky a všechno se upeklo. Na rozdíl od receptu jsem přidala méně cukru a pořád to bylo moc.
Protože příspěvek pana Cuketky je fajn už sám od sebe, nebudu vypisovat recept a při kliknutí na tato slova se na něj přesměrujete.

Náplň pro dvě osoby:
1/4kg mletého masa, půl rohlíku, chilli, sůl, paprika, strouhanka, trocha oleje na smažení
kyselá okurka, salát, rajče a plátek sýra

Postup:
1. V mléce jsem rozmočila housku.
2. Mleté maso jsem dala do misky, kam za ním putovalo koření, sůl, rozmočená houska.
3. Vše jsem rukou promíchala a podle potřeby zahustila strouhankou.
4. Na pánvi jsem rozpálila pár kapek oleje (obyčejně bych olej nedávala, ale chtěla jsem velectěnou návštěvu rozmazlovat).
5. Housky jsem vytáhla z trouby, naplnila hořčicí, zeleninou, plátkem sýra a kečupem. Ano, já jsem koupila kečup! Hamburger, hranolky, tatarák a zapékaný toast jsou podle mě jídla, kam patří. Dále bych již s užíváním váhala...


Ačkoli se mi housky lehce drobily, oba jsme si moc pochutnali. J. první kousnutí okomentoval: To je moc dobré!, což mě potěšilo. A pak jsme povečeřeli, povídali si o zážitcích poslední doby, o světě a vůbec si užívali klidu a pohody letního večera.



Komentáře

Oblíbené příspěvky