2. 7. 2012

Některá hvězdná jména současné gastronomie

Včera jsem si ze zvědavosti zadala do googlu heslo: "Slavní čeští kuchaři." Výsledek, který mi našla Wikipedie byl velmi tristní, proto jsem se rozhodla v rámci vlastní i všeobecné osvěty zapátrat po současných jménech gastronomie. 

Seznamování veřejnosti s kuchařskými legendami se přede mnou věnoval i pořad Kluci v akci. Protože povídání o kuchařích už je velmi pěkně napsáno, vypíšu pouze jména. Při kliknutí na ně se přesměrujete na pořad.
Jednotlivé díly se věnovaly jménům jako:


V poslední době médii v souvislosti s předáváním Michelinských hvězdiček proletěla dvě kuchařská jména:
Roman Paulus a Oldřich Sahajdák. Tyto dva pány si do své show pozval pak Kraus. Pánové na videu působí lehce nesměle, ale absolutně je chápu. Sama bych byla nervozní. :)




Dalším výrazným jménem české gastronomie je Hanka Michopulu. Tato paní stála u zrodu časopisu Apetit. Její kuchařku Recepty z farmářského trhu mám doma a kdyby v kuchařce bylo méně obrázků a více receptů, by mě více potěšilo. :) I paní Michopulu byla pro změnu na Z1.




Nadchla mě i paní Požárová, o které jsem už na svém blogu psala.

Zapomenout nemůžu ani na slečnu Fabešovou, ačkoli se jedná spíše o cukrářku, její příběh jsme zaznamenali jistě všichni. Ivet se vypracovala z kuchařské realityshow a dnes má několik kuchařek, píše do časopisů...

Z blogové scény se mi pak zdá nejvýraznější pan Cuketka, více se dovíte na jeho blogu.  

Jaroslava Žídka budou znát spíše lidé, kteří sledují slovenské televizní stanice. Na Slovensku účinkoval v pořadech jako jsou Nebíčko v papulke nebo Áno, šéfe. Jestli čekáte nějakého nadávače, pak se pletete. Pan Žídek je pohodář a sympaťák. :)

Gastrojmen je jistě hodně a já věřím, že do budoucna nasbírám materiál minimálně na dva články. Pro dnešek však končím. Na okno klepe Nikol a já ji nemůžu nechat čekat :)


Žádné komentáře:

Okomentovat