13. 7. 2012

Námořnické maso podle Ruměnky

Už delší dobu jsem si říkala, že by to chtělo něco jiného. Něco, co obvykle nevařím. J. si sice pro příští návštěvu u mě objednal Moravského vrabce se zelím a bramborovým knedlíkem (což samozřejmě uvařím ráda a na přípravu se těším), ale do té doby jsem chtěla potrénovat nějaké dušené maso. Když se na meníčku oblíbené restaurace objevilo Námořnické maso, rýže, bylo rozhodnuto. Samozřejmě se mi během vyhledávání podařilo najít x naprosto jiných receptů, proto jsem použila expresivní výraz ve stylu, že se na to můžu tak akorát vyprdnout a udělala si to po svém. :)


Suroviny:
Vepřové maso, kořenová zelenina, cibule, protlak, červené víno, nové koření, hřebíček, tymián, bobkový list, zázvor, sůl, máslo

Postup:
1. Kořenovou zeleninu jsem nakrájela na kostičky, cibuli na drobno a vložila do hlubokého kastrolu na rozehřáté máslo. 
2. Přidala jsem na kostky nakrájené maso, posolila, orestovala, přidala koření, protlak a dala dusit.
3. Jakmile maso změklo, vlila jsem víno a dala vařit rýži.
4. Do jiného kastrolu jsem přemístila směs, vybrala maso a vrhla se na pekelná muka jménem pasírování, během kterého jsem si procvičila nejeden vulgarismus. Abych to vysvětlila - navázala jsem přátelství s tyčovým mixérem a od té doby nepasíruju. Každopádně jsem si však pasírování chtěla vyzkoušet a přes plastový cedník to není sranda. Připadala jsem si chvílemi jako Pat a Mat.
5. Do přepasírované zeleniny jsem vrátila maso, lehce rozředila omáčku a dochutila zázvorem :)


Zrovna jsem dojedla, těžce odfukuji a to vám povím - MŇAM! MŇAM! Jestli někdo najde tuze originální recept na Námořnické maso, zvu jej na panáka. Ruma samozřejmě. Po cestě z hospody si můžeme prozpěvovat What will we do with drunken sailor :)


2 komentáře:

  1. :)) tou písničkou si mě víc než pobavila :)))) Recept samozřejmě skvělý,ale ta tečka na závěr je super:))

    OdpovědětVymazat
  2. Mám radost, že jsem Tě pobavila :) Umíš na tohle tančit? :)

    OdpovědětVymazat