18. 7. 2012

Těstoviny s cuketou a zakysanou smetanou

Silva miluje těstoviny. Silva má alergii na rajčata. Dokud jsme se o všudypřítomnosti rajčat v receptech s těstovinami nebavily, vůbec mi nedošlo, jak omezený má výběr.
Když jsem dneska potřebovala spotřebovat cuketu a zakysanou smetanu, vůbec jsem netušila, o jak skvělou kombinaci spolu s těstovinami se jedná.



Těstoviny:
Množství na dvě větší nebo tři menší porce

Suroviny:
200g mouky, 2 vajíčka, 3 skořápky vody

Postup:
1. Odvážila jsem příslušné množství celozrnné mouky, vsypala na pracovní plochu a udělala doprostřed důlek, kam jsem dala vodu a vajíčka.
2. Suroviny jsem smíchala a s pomocí rukou vypracovala tužší těsto, které putovalo na půlhodinový odpočinek do chládku v ledničce. :)
3. Po půlhodince nastala posilovna jménem válení těsta. O tom, že vyválet těsto může být fuška, svědčí i osud válečku. R.I.P., můj kuchyňský příteli.
4. Vyválené těsto jsem nakrájela na menší proužky a nechala asi dvě hodiny proschnout.




Těstoviny s cuketou a zakysanou smetanou

Suroviny na dvě porce:
1 střední cuketa, kelímek zakysané smetany, velký a menší strouček česneku, máslo, olivový olej, trocha cibule, sůl

Postup:
1. Dala jsem si vařit vodu na těstoviny a průběžně pokračovala v činnosti jménem vaření těstovin.
2. Cuketu jsem překrojila na půl a nakrájela na tenčí půlkolečka, cibuli na drobno a česnek na plátky.
3. Na pánvi jsem rozpustila olivový olej, máslo a na něm orestovala cibuli s česnekem.
4. Do pánve jsem přidala cukety, posolila a smažila dokud nezměkly.
5. Ke změklým cuketám jsem přidala zakysanou smetanu, osolila a nechala chvilinku vařit. Jakmile byly těstoviny hotové, přidala jsem je ke směsi v pánvi, promíchala a servírovala.


Dnešní povídání bych ráda věnovala Silvě a lidem, co mají rádi těstoviny, ale trpí alergií na rajčata. A aby toho nebylo málo, přidám jim jako bonusový dárek dnešní písničku :)



2 komentáře:

  1. Tohle jídlo dělá kamarádka a je mooooc dobré :)) a si šikulka, že si dělala domácí těstoviny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A asi budu ve vlastní výrobě těstovin pokračovat. Moje celozrnné jsou záhadně tmavší, než ty, které si kupuju... Každopádně děkuji za pochvalu, od někoho s tak pěkným blogem vždy potěší :)

      Vymazat