28. 8. 2012

Pivovarský tokáň

Už se vás někdy někdo ptal, jak vám chutnalo? Pokud jste zabrousili Na Bělidlo, pak jste téhle otázce jistě neunikli. Pořád na sobě pracuji a pro své zlepšení potřebuji zpětnou vazbu, proto se ustavičně ptám. Konstruktivní kritika mi udělá radost, teda kromě: "To nejsou české buchty, když je máš z celozrnné mouky" nebo "Co je s tím kapáním? To je z celozrnné mouky? To pak kapání není!" popřípadě  "Jediný správný koláč je kynutá buchta, nějaké tvoje páje neuznávám". Zajímavé je, že v konzumujících, kteří kritizují celozrnnou mouku, vždycky zmizí pokrm jako mávnutím kouzelného proutku a nenápadně si přidávají...
Jednou přišel den, kdy jsem byla dotázána já. Podával se pivovarský tokáň a já měla vyřknout svůj ortel. Kuchaře mám docela ráda, vím, že je opravdu dobrým kuchařem, ale nechtěla jsem ho ranit. Odpovídala jsem tedy něco ve stylu: 
"Tak třeba sangrie, kterou jsi přinesl byla skvělá. Musíš mi ji udělat znovu a zmrzlina Vladimíře chutnala tak, že málem spadla radostí z lavičky." 
Metoda vyzvednutí pozitivních bodů mi nevyšla. Musela jsem říct čirou pravdu. Přiznala jsem, že spíš než chuť, která byla průměrná, mi udělalo radost, že konečně vím, jak se jmenuje ten pokrm, co mi vždy připomínal ve školní jídelně psí konzervu. 
Kuchař se na mě zlobil a řekl, že si mám uvařit lepší, když jsem tak chytrá. Naštěstí se mi pána kuchyně podařilo udobřit a od té doby mi už připravil výborné kuřecí maso s rýží.Uklidnil a zachránil mě, když jsem panikařila při výrobě bramborového knedlíku plněného uzeným. 
Dneska však přišel den, kdy jsem udělala Pivovarský tokáň já. Konzervu mi to připomíná pořád, asi to tak má být... OVŠEM! Jsem na sebe hrdá! Vykouzlila jsem vepřové maso dušené v pivě, které se rozplývá na jazyku s omáčkou chutnající lehce po pivu ochucenou česnekem a novým kořením. :)


Pivovarský tokáň 
- pro ty, kteří mají doma Receptury tepelných pokrmů 13214 - Pivovarský tokáň
- místo bůčku jsem použila vepřovou kýtu

Suroviny:
vepřové maso (na internetu se doporučuje plecko nebo kýta, receptury doporučují bůček), cibule, sádlo, 
česnek, sůl, pepř, nové koření, voda, strouhanka, pivo, 

Volitelné suroviny pro dozdobení
sýr, petrželová nať/pažitka

Postup:
1. Cibuli jsem nakrájela nadrobno a maso na kousky.
2. V hrnci jsem rozpustila sádlo, na něm orestovala cibuli a přidala maso, které se podle Receptur mělo zabarvit do červena. Protože si však nedokážu představit červenou při téhle přípravě masa, počkala jsem, až pustí šťávu.
3. Maso jsem zasolila, dodala česnek, nové koření, zalila pivem, troškou vody a nechala dusit.
4. Měkké maso jsem zalila vodou, dochutila, zahustila strouhankou a ještě chvíli povařila.


Dneska odpoledne se má kritizovaný kuchař dostavit a čeká mě jeho verdikt, snad projdu. Pokud ne, pak mě bude u srdce hřát, že jsem si opravdu pochutnala nebo si pustím Tři sestry.




Žádné komentáře:

Okomentovat