10. 8. 2012

Rizoto s nivou a hruškou

Dnes přináším lehce netradiční recept. Na zahradě máme hrušku a já se její výplody snažím co nejvíce využít. Už tady byl koláč, matička něco zavařila, pár hrušek jsme rozdali, hodně jsem jich snědla jen tak a v rámci zužitkování jsem si na oběd udělala rizoto s hruškou a nivou. Nevěřila bych, jak úžasná je niva v rizotu a i ta hruška je fajn. :)



Rizoto s nivou a hruškou

Suroviny:
rýže, niva, hrušky, suché bílé víno, voda, sůl, šalotka, máslo

Postup:
1. Na troše másla jsem v hlubší pánvi lehce orestovala nadrobno nakrájenou cibulku.
2. K ní putovala nepropláchnutá rýže, kterou jsem po krátké restovačce zalila trochou bílého vína a posléze přilila vodu. 
3. Tu jsem během vaření dolévala postupně, vždy potom, co se vsákla.
4. V mezičase bobtnání rýže jsem na kostičky nakrájela nivu a hrušku. Jakmile byla rýže téměř hotová, přidala jsem hrušku a sýr do hlubší pánve k rodícímu se rizotu. Jídlo jsem ještě chvíli vařila, dokud nebyly hrušky poloměkké- polotvrdé :)


A jak všichni víme - k dobrému jídlu se hodí dobrá hudba. Tuhle pěknou písničku hráli v rádiu, zrovna když jsem si zvesela blogovala. Až mě z toho bere romantická nálada...





4 komentáře:

  1. Mám velmi ráda toto rizoto, kombinace hrušek a sýru je skvělá kombinace, udělám zítra na oběd bezva tip diky...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kombinace je vskutku fajn - ono jablko a hruška jsou ve slaných pokrmech výborné :)

      Vymazat
  2. nejdřív jsem se bála,.....ale nakonec vynikající bašta :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono hodně jídel, která vypadají šíleně jsou nakonec výborné :)

      Vymazat