31. 8. 2012

Zelnuška

Měla jsem nezkrotnou chuť na nějakou dobrou polévku. Miluji polévky a už dlouho jsem s výjimkou rajčatové polévky žádnou výbornou neměla. Rozhodla jsem se tedy jít najisto, vytáhla kuchařský sešit po babičce a jala se kouzlit. Odměnou mi byla výtečná zelňačka, která je druhý den snad ještě lepší. :)



Zelnuška

Suroviny
kyselé zelí, voda, kmín, zakysaná smetana, mouka, voda

- babička do polévky pro radost přidávala trochu uzeného, stejně jako jsem to udělala já
- možná to bude znít lehce šíleně, ale pokud v ledničce nemáte zakysanou smetanu, můžete ji nahradit bílým jogurtem
- brambory na loupačku mají jistě své kouzlo, pokud však nemáte čas, klidně je nakrájejte na kostičky a uvařte v polévce

Popis mého kouzlení:
1. Kysané zelí jsem pokrájela, přemístila do hrnce, zalila vodou a nechala sporák, aby plnil svoji funkci. :)
2. Brambory jsem spolu s uzeninou nakrájela na kostičky a přidala k vařícímu se zelí.
3. Jakmile suroviny začaly lehce měknout, smíchala jsem zakysanou smetanu s moukou, trošku rozředila mlékem a zahustila jí polévku.
4. Vše jsem nechala chvíli povařit a lehce dosolila.




Když jsem byla malá, jedna ze stěžejních písniček, kterou jsem musela znát, bylo Ach, synku, synku. Prý se jednalo o dědečkovu nejoblíbenější písničku. Dneska ji přidávám v úpravě Charlieho.



4 komentáře: