Makedonie

Posledních čtrnáct dní jsem strávila v Makedonii. Vždycky jsem se chtěla podívat na Ukrajinu nebo Balkán a tak když se naskytla příležitost vycestovat v rámci programu Mládež v akci, neváhala jsem.
Coby doklad na cestu do Makedonie stačí občanka. Cesta vlakem výjde na cca 2500,- na osobu při skupinové zpáteční jízdence. Jede se přes Srbsko a přestupuje v Bělehradě. 
Já jsem navštívila Strugu, Ohrid a Skopje. Pokud se vypravíte v září a říjnu, doporučuji se připravit na letní počasí. Včera se večerní teplota v Bělehradu pohybovala kolem 28°C. Pokud jste vnadnější a budete po Makedonii cestovat místní dopravou, doporučuji pořídit si sportovní podprsenku. Po ulicích se potuluje hodně bezdomoveckých psů, kteří se stávají večer agresivními., proto je lépe se venku pohybovat spíše přes den nebo se na to vybavit. Ve Skopje se není čeho bát.  Dobré je připravit se i na lidi, kteří vám budou nabízet taxi nebo ubytování. Když jsme přijeli do Ohridu, tak prakticky při každém vytáhnutí fotáku mi někdo nabízel ubytování nebo taxi. Nejlépe je si těch lidí nevšímat a budete mít klid.
Jinak Ohrid určitě pro návštěvu doporučím! Jezero je nádherné!!! I Skopje je fajn, místní uličky vás přepraví na východ.  Ale dost slov, pojďte se mnou do Makedonie, alespoň pomocí fotek :) 






















Ve Skopje jsem na pracáku viděla nejznuděnější zaměstnance na světě. V životě jsem si nikoho takhle nudícího se nedokázala představit. 



Komentáře

Oblíbené příspěvky