Květáková polévka

Měla jsem doma květák, který byl třeba co nejrychleji spotřebovat. Rozhodla jsem se tedy krom květákového karí udělat i květákovou polévku. Jenže z receptů, které jsem všemožně našla jsem měla hlavu jako pátrací balón nebo mě nenadchly, proto jsem se rozhodla plna informací si polévku udělat po svém. Oměnou mi byla jemná polévka s příjemnou chutí květáku a decentní chuťovou tečkou v podobě muškátového oříšku.



Květáková polévka

Suroviny:
květák, mrkev, cibule, mouka, máslo, mléko, voda, muškátový oříšek, sůl

Postup:
1. Z květáku jsem odstranila košťál a rozkrájela jej na menší růžičky.
2. Nadrobno nakrájenou cibuli jsem orestovala na pánvi, zasypala moukou a zalila vodou.
3. Do hrnce jsem dala ořezané části, které mi zbyly po tvorbě růžiček a asi tak dvě růžičky. Vše jsem nechala povařit.
4. Jakmile byl květák téměř měkký, vrhla jsem se na hrnec s ponorným mixérem a mixovala a mixovala a mixovala.
5. Do rozmixované polévky jsem přidala další růžičky, na malinké kosti nakrájenou cibuli, mléko, muškátový oříšek a osolila.
6. Jakmile byla zelenina v polévce křehká, vytáhla jsem talíř, přidala do něj trochu petrželky a naložila si.




Komentáře

  1. Též bych si dala takovou dobrou, poctivou květákovou polévku, v těchto studených dnech opravdu zahřeje...:))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky