Polévka z červené řepy a rajčat

Nastává  nám sezóna červené řepy a já se už jako malá těším na carpacio, pomazánku, salát...Dokonce bych letos mohla konečně vyzkoušet nějakou buchtu z téhle univerzální suroviny...  Letošní sezonu červené řepy jsem však začala polévkou. Surfovala jsem si takhle po stránkách Apetitu a zjistila, že veškeré suroviny mám doma, takže nestálo nic v cestě zaujmout pozici u sporáku a vydat se vstříc novým kuchařským poznatkům. Odměnou mi byla lehce nasládlá polévka s lahodnou chutí rajčat. Přiznám se, že balkánský sýr, který je doporučen v úvodní verzi si nepřidám a polévka je moc dobrá i bez jogurtu :)






Polévka z červené řepy a rajčat

Na čtyři porce jsem použila:
2 menší červené řepy, plechovku rajčat, půlku cibule, dva menší stroučky česneku, půlku střední cibule, balzamikový ocet, tymián, sůl  a olivový olej.

Dochucovala jsem ještě jogurtem a balkánským sýrem, ale polévka mi více chutnala bez sýra.


Postupovala jsem:
1. Na hrubém struhadle jsem nastrouhala červenou řepu a nakrájela cibuli na drobno.
2. V hrnci jsem rozehřála olivový olej a na něm orestovala cibuli. K ní putovala nastrouhaná červená řepa a vše se ještě chvilinku restovalo.
3. Obsah hrnce jsem zalila vodou, přidala konzervu rajčat a asi čtvrt hodiny vařila.
4. Do povařené zeleniny jsem přidala česnek a nekompromisně se na ni vrhla s ponorným mixérem.
5. Polévku jsem dochutila solí, tymiánem a balzamikovým octem a vše ještě na chviličku povařila.
6. Do naložené polévky jsem přidala trochu jogurtu a sýra.

A jako bonus dnes přidávám Lazarus Heart od Stinga :) Je to fajn hudba a té není nikdy dost :)



Komentáře

  1. Červenou řepu miluju!
    Polévku vyzkouším, vypadá hodně dobře.
    A díky za připomenutí, musím doplnit zásoby nakládané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Červená řepa je fajn, jen co je pravda! A v polévce neměla chybu. Do budoucna plánuju vyzkoušet nějakou buchtu z červené řepy :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky