25. 10. 2012

Žampiony s žampionovou omáčkou a spatzle

Inspirací k tomuto receptu mi byl pořad Menu domů. V původní verzi se žampionová omáčka podává s krůtími medailonky, ale přiznám se, že jsem si bohatě vystačila se spatzlemi a žampionovou omáčkou :). Receptu neubral na kráse ani fakt, že jsem místo avizovaného vývaru použila prachobyčejnou vodu. Ono já vývar raději používám jako samostatnou polévku...



Žampiony se žampionovou omáčkou a spatzlemi.

Suroviny 
na spatzle:
- v původním receptu se uvádí množství na 4 porce, ale osobně bych to viděla spíše na tři...
- protože se mi kalhoty povážlivě zužovaly, oproti původnímu receptu jsem nerestovala spatzle na másle  a popravdě mi to ani nějak nechybělo...

200 g mouky, 80 ml mléka, 2 vejce

na omáčku:
žampiony, cibuli, máslo, smetanu, sůl

Postup:
1. Na plotnu jsem postavila hrnec s vodou, zapla sporák a odstartovala proces jménem vaření vody.
2. Do mísy jsem odměřila suroviny a ty pak promíchala, protože se mi těsto zdálo až moc tuhé, přilila jsem ještě trochu mléka.
3. Vařící vodu jsem osolila, popadla haluškové sítko a protlačila těsto do uvařené vody. Noky jsem pak vytáhla do mísy, zakryla pokličkou a dala na teplé místo.
4. Nakrájela jsem si cibuli, žampiony a připravila smetanu.
5. V hlubší pánvi jsem na másle orestovala cibuli a přidala k ní většinu žampionů, ty jsem pak zalila vodou a podusila.
6. Během dušení žampionů jsem rozehřála další pánev a na ni naprudko orestovala zbytek plátků žampionů.
7. Jakmile byly žampiony v hluboké pánvi hotové, rozmixovala jsem je ponorným mixérem, přilila vodu, smetanu, plátky žampionů z bodu 6 a nechala krátce provařit.
8. Zbylé dva žampiony jsem pomazala solí a olejem a chvíli je na pánvi opékala.
9. Spatzle, žampiony a omáčku jsem naservírovala na talíř a pochutnala si :)




2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Bylo :)A jen tak mimochodem, těší mě, že jsem Tě navnadila :)

      Vymazat