Celerová polévka s jablkem, lučinou a nivou

Dneska si povíme o jedné z mých opravdu oblíbených polévek. Když někomu řeknu, že mám ráda celerovou polévku s jablkem a lučinou, podívá se na mě, jestli jsem náhodou nespadla z jabloně. Po ochutnání však změní názor. Polévku jsem převzala z kuchařky Recepty z farmářského trhu. Bez pochyb si pochutnají i odpůrci celeru.



Celerová polévka s jablkem, lučinou a nivou
- oproti původnímu receptu dávám do polévky čtvrtinu předepsané lučiny a bohatě to stačí

Potřebovala jsem:
asi půl středně velké hlávky celeru, jedno menší jablko, cibuli, máslo, sůl, lučinu a nivu na posypání a dochucení

Postupovala jsem:
1. Jemně nakrájenou cibuli jsem orestovala v hrnci na másle a přidala na větší kostky nakrájený celer, vše jsem společně chvíli restovala a pak zalila vodou.
2. Asi po deseti minutách jsem k povařenému celeru přidala porůznu nakrájené jablko, všemu dala ještě minutku čas a vytasila ponorný mixér.
3. Rozmixovanou polévku jsem osolila a rozmíchala v ní malou kostku a půl Lučiny.
4. Do misky jsem si přistrouhala trochu nivy a tuze si pochutnala.



A protože oblíbená polévka si zaslouží jednu z oblíbených písní, navrhuju to dneSKA roztočit v rytmu skapunku! :)


Komentáře

  1. To vypadá velice zajímavě. Zařadila jsem do seznamu jídel na vyzkoušení. Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm zajímavá kombinace, určitě stojí za ochutnání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bezpochyby. Mě samotnou napoprvé velmi mile překvapila :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky