Kokosovy buncek

Dnešní článek bude v mém rodném jazyce. Po našymu se spíše mluví. Jeho písemnou formu se mi mezi domorodými nepodařilo zjistit, proto použiju české znaky a občas nějaký ten polský. Protože zkušenost praví, že lidé z jiných krajů včetně Ostravy Ponašymu nerozumí, je všechno malým písmem přeloženo. Pokud někdo zná písemnou formu, moc ráda si domluvím osobní konzultaced :)

Chciałam robiť babuwke, ale mama mi odňula forme, tuž žech wzała, co było i dała do tego ciasto jak na babuwke. Původně jsem chtěla udělat bábovku, ale matička mi vzala formu, proto jsem vzala formy, které jsem doma měla a dala do nich těsto na bábovku.



Z čego žech to robiła:
1 gornek munki połogrubej, 1 garnek gładki, 1 kokosu, 1 mlyka, 3/4 cukru,  1/2 oleju, 1 prošek do piecienia, 3 vajca
1 hrnek polohrubé mouky, 1 hladké, 1 kokosu, 1 mléka, 3/4 cukru, 1/2 oleje, 1 prášek do pečiva.

Jak žech to robila:
1. Wajca žech zmišala z cukry do piany i přydala oleja. Vajíčka jsem ušlehala s cukrem do pěny a přidala olej.
2. Prušek že zamišla s munkum i k temu žech dała zrobjune wajca i dalši ingredience. Prášek jsem promíchala s moukami, přidala připravená vajíčka a další suroviny.
3. Všystko žech pomišala do kupy, vylola do přypravjunych forem i piekla pokieł to něbyło gotove. To znaczy, že špilka była sucho. Všechno jsem zamíchala dohromady, vlila do připravených forem (vymaštěné olejem a vysypané kokosem) a pekla, dokud na špejli nezustavalo těsto.

Recept jsem čerpala z internetových stránek Maminčiny recepty a jako bonus přidávám Těšínskou. 


Komentáře

  1. Mám moc ráda vůni kokosu a v zapékacích miskách jsou bábovičky též skvělé, určitě byly výborné...:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mi teď bude kokos vonět domovem, zítra se chystám konečně vrhnout na cukroví. Teda jestli budou mět v Hypernově máslo...

      Vymazat
  2. Úžasný, díky :-)
    Myslím, že překlad ani nebyl potřeba!
    Moje maminka pochází z východního Slovenska, řekla bych, že je to hodně podobné.
    Díky ještě jednou za navození příjemné nálady!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu? Tak to je docela zajímavé. Mě docela zaujal přízvuk kluků z Torysy, když jsem byla v Janowice Wielke. Až si říkám, že by mě zajalímaly všemožné slovenské akcenty...

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky