Plněné knedlíky sypané čokoládou a cukrem

Zvládnete zamíchat mouku s mlíkem,  vajíčkem, trochou cukru a čtvrtkou kostky droždí? Pokud ano, tak právě vy jste na dobré cestě udělat si domácí knedlík.  Já to zvládla a odměnou mi byl MŇAM!!! efekt za pár kaček.




Plněné knedlíky sypané cukrem a čokoládou
- uvedené suroviny jsou na pět porcí kynutého knedlíku
- recept jsem čerpala z receptur tepelných pokrmů
- suroviny na posypání do surovin neuvádím, protože si knedlík "vytuníme" podle svého (perník, kakao, cukr, máslo, čokoláda...)

Potřebovala jsem
700g hrubé mouky, čtvrt kostky droždí, trochu cukru, mléko, marmeládu

Postupovala jsem:
1. Ve vlažném mléce jsem rozmíchala trochu cukru a rozdrobila do něj čtvrt kostky droždí, které jsem nechala nakynout.
2. Během kynutí droždí jsem rozbila ve větší míse vajíčko, zkontrolovala jeho bezšlupkovost a odvážila potřebné množství hrubé mouky.
3. Mléko s nakynutým droždím jsem vmíchala do mouky s vajíčkem, vše jsem promíchala, podle potřeby dolila mléko a nechala asi hodinu a půl kynout.
4. Jakmile těsto vykynulo, napustila jsem hrnec vodou a dala ji vařit.
5. Z části jsem vytvořila knedlík k rajské, z části jsem si udělala kulaté placičky jako na koláče.
6. Na placky jsem dala trochu rybízové marmelády, všechno pečlivě uzavřela v kuličku a dala do vařící vody. POZOR! Knedlík vařením asi tři krát nabude!
7. Asi po deseti minutách jsem knedlíky vytáhla, pomastila máslem, posypala cukrem a nastrouhala na ně čokoládu.


Nevěřila jsem, jak moc mi mi trocha domácí marmelády a kynutého těsta zachutná a myslím, že jediná písnička, která se k dnešnímu jídlu hodí je tahle od Bítlsáků


Komentáře

  1. Též mám ráda kynuté a s ribízovou marmeládou musí být též výborné plus čokoláda..., musím určitě vyzkouše,...:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že výborná bude jakákoliv domácí marmeláda. Navíc nejsem fanynkou sladkých obědů, takže mě MŇAM efekt opravdu překvapil :).

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky