Podkova


Velmi dlouho jsem si CHYBNĚ myslela, že Podkova je pajzl. Byla jsem vedle, jak ta jedle. Z životního omylu, ve kterém jsem žila řádku let mě vyvedli známí proti těžbě a já si Podkovu rázem zamilovala. Ano, nejedná se o luxusní Nóbl podnik, ale s naprostou jistotou můžu říct, že Podkova je hospoda, kam se budete vždy moc rádi vracet.
Osloví vás úžasná atmosféra, kterou vytváří sourozenecké duo nejskvělejších hospodských, které zde najdete, útulné prostředí a zahrádka pod nádhernými stromy. Ačkoli se v Podkově nevaří, můžete si pochutnat na utopenci, nakládaném hermelínu, pagáčích, korbačiku a dalších drobnostech. Tuhle jsem si dokonce všimla bonboniéry, což je vcelku praktické, když zapomenete na něčí svátek nebo si chcete někoho udobřit. Pánové si jistě pochutnají na pivu a nám nepivařkám zachutná tamní káva, kterou už delší dobu podezřívám, že je nejlepší v Karviné, čaj Dilmah, limonáda Zon nebo panák rumu s panákem griotky známý rovněž jako drink Čert.
A protože se Podkova drží spolu s restaurací u Koplíků pro mě na prvním místě v oblíbeností pohostinských zařízení, rozhodla jsem se Fidovi a Davidovi, zdejším hospodským, položit pomocí facebooku několik otázek. Pro mě jsou totiž většími hvězdami lidé, o kterých vím, že dělají dobře víc, než dobře svou práci a zpříjemňují mi život, než pánové a paní ze sdělovacích prostředků.


Povíte mi o sobě něco zajímavého, čím se představíte?

Je to tak. Přesně, jak píšete v úvodu - jsme bratři. Oba pracujeme v pohostinství, každý déle, než 16 let. Z toho většinu té doby bratr pracuje v Podkově. Proto, když jsme před 3 lety dostali nabídku vzít si Podkovu do nájmu, šli jsme do toho.
Našim cílem bylo rozšířit nabízené služby, ihned po převzetí jsme rozšířili nabídku alkoholických i nealkoholických napojů. To znamená, že během roku máme v nabídce vždy několik druhů čepovaných piv. Nebojíme se experimentovat a myslíme si, že je dobré, když si lidé mají z čeho vybrat. A tak mimo Radegastu nabízíme i různé pivní speciály.
Obsluha v plné polní :)

Co vás vedlo k rozhodnutí provozovat hospodu a kdo s tím přišel?

S provozováním naší hospody přišel můj bratr, který dostal nabídku od majitele objektu. Pivnici Podkova vedeme už tři roky.

Co vás na vaši práci nejvíce baví?

Na mé práci mě baví vidět spokojené hosty, kteří se k nám rádi opakovaně vrací a jsou spokojeni. Tím, že podnik vedeme a zároveň se věnujeme obsluze mám přehled o reakcích hostů na zaváděné novinky. A není jich opravdu málo.



V dnešní době není snadné najít podnik s tak příjemnou a skvělou obsluhou, kde relaxujete a nabíráte sílu?

Děkujeme za pochvalu, opravdu nás potěší, když někdo ocení naší práci. Bratr i já máme docela dost koníčků a zájmů. Oba relaxujeme ve fitness centru. Dále mezi bratrovy koníčky patří kolo, sauna, rád čte historické knihy a věnuje se zahradě. Mimo fitnes je pro mě relax dobrá kniha, film, hudba, cestování a rád posedím s přáteli.

Podle čeho vybíráte zboží, které nabízíte?

Kvalita je pro nás na prvním místě, proto většina námi nabízených produktů patří firmám, na které se v kvalitě můžeme spolehnout. Jako příklad uvedu Božkov, se kterou máme i smlouvu o nabídce jejich produktů. Jen jejich produktů nabízíme přes dvacet. Podobnou smlouvu máme i s likérkou Jan Becher. Mimo Radegastu, který je v tomto kraji doma, máme i smlouvu se staropramenem, jehož nefiltrovanou 12ku máme čepujeme celoročně.  Jak jsem již psal, jako jedni z prvních jsme letos čepovali ovocné pivo, nabízeli jsme i pivo červené a polotmavé.

Na akci s Božkovem jsem se bohužel nedostala a ani netušíte, jak mě mrzelo, že hrníček a tričko nebudou moje...


Na co dalšího se u vás můžu těšit?

Nabízíme pro našeho hosty i různé akce a soutěže. Například 4x ročně turnaj v šipkách, několik krát jsme i promítali amatérské filmy z projekce karvinského režiséra Lukáše Bulavy. K tomu nabízíme i akce, které máme nasmlouvané s výrobci. Například budu jmenovat soutěž s Nefiltrovaným, kdy hlavní cena byla 20l sud, akce s božkovským rumem, Fernet stock a jiné. Spousta fotek z akcí  je na našem FB profilu.

Pan režisér v akci :)

Podle mého názoru děláte jednu z nejlepších/ne-li nejlepší kávu v Karviné, jak se vám to daří?

Na to, že jsme pivnice nabízíme káv hned několik. Samozřejmě nesmí chybět turek, ale nabízíme i Presso, Cappucino, 3v1,2v1.

Kdybych měla podkovu navštívit poprvé, na co byste mě nalákali?




Nabízíme příjemné posezení na masivním nábytku. Dopňky podniku se snažíme občas obměnit ,ale hlavně se snažíme ukázat lidem historii Karviné - především zaniklého Karvinského pivovaru a prostřednictvím fotografií zaniklé Karviné a starého Fryštátu. Letošní novinkou je zimní terasa. Hlavní sezona začíná na jaře,máme hezkou velkou terasu, kde v letních dnech mají lidé příjemný chládek pod stromy ořechu.S jarem terasa rozkvétá. Máme zde hezkou květinovou výzdobu, aby se lidé cítili příjemně.




Ta zahrádka je opravdu úžasná, z fotky nejde poznat, jak moc si tam člověk může lebedit.

V závěru odpovědi na moje otázky byl nádherný odstavec, který vysvětluje, proč je Podkova tak fajn pro snad všechny skupiny nás karvinských. Proč tady dámičky chodí na kafe, pánové v letech posedět u piva, rockeři, podnikatelé si odpočinout, přátelé vyměnit novinky ze života a vlastně všichni strávit příjemné chvíle.


Vlastně jsem si splnil svůj sen. Vždy jsem chtěl mít svojí hospůdku a starat se o ní. Vždy jsem si přál, aby se nacházela v centru města, protože si myslím, že Fryštát a ještě Darkov jsou dominantou Karviné. Bohužel věc, která mě mrzí, že už centrum města není tak živou oblastí, jako bývalo. Přes zimu je Fryštát docela vylidněný. Bylo by fajn, kdyby náměstí a přilehlé ulice přitahovali více lidí.Kdysi jsem četl zajímavou myšlenku jednoho novináře na jehož jméno si už bohužel nevzpomenu a on napsal ,že když navštíví nějaké nové město pokaždé si zajde na pivo do nějaké hodspůdky na náměstí.Podle něj se tam vždy schází ti nejzajímavější lidé....
Naše Motto je .....U nás vždy něco navíc


Dnes v závěru nepřidám písničku, ale trailer na film Oči starého kostelníka. Před časem jsem byla na premiéře v kině a dobře jsem se bavila, fakt! :)



Komentáře

Oblíbené příspěvky