Zapečená čočka s uzeninou

Když jsem posledně publikovala recept na čočku pro Raduš, požádala mě o něco méně exotického. Snad ji tentokrát vyhovím. Inspirovala jsem se bostonskou čočkou z časopisu Gurmet. Zrovna je v trafikách 5. kniha receptů za 75,-Kč. Přiznám se, že tyhle knihy receptů mám v oblibě. Jednak ušetřím, protože se jedná o svazek časopisů za půl roku a taky jsou pěkně svázané a pohromadě.





Zapečená čočka s uzeninou
- vegetariáni určitě neprohloupí, když přidají uzené tofu
- kdo by bádal, co je to bílé na obrázku, tak se jedná o sýr - když jsem jídlo v hladospěchu fotila, nelíbily se mi zapečené plátky sýra, proto jsem je sundala no a ten kousek je poslední mohykán :)
- v původním receptu je uzené maso a přiznám se, že debrecínský párek, který jsem přidala mi chutnal víc, suroviny víc dochutil a omastil...
- v receptu se doporučuje přidat k zapékaní sýr, pro mě osobně je čočka chutnější bez něj...



Suroviny:
Čočka, párek(já dala debrecínský), rajčatový protlak, hořčici, cibuli, česnek, sádlo, sůl


Postup
1. Večer předem jsem namočila čočku, tu jsem druhý den odpoledne propláchla a dala vařit.
2. Sádlem jsem vymazala zapékací misku.
3. Na pánvi jsem rozpustila trochu sádla, přidala nadrobno nakrájenou cibuli a lehce zarestovala.
4. Za cibulí putovaly dvě nožičky na kolečka krájeného párku, což jsem po krátkém osmažení doplnila trochou hořčice (asi polévkovou lžicí) a polovinou malého protlaku ve skleničce.
5. V misce jsem promíchala směs z pánve s uvařenou čočkou a dochutila solí společně s česnekem.
6. Vše jsem asi půl hodiny (moje trouba peče nějak pomaleji) zapékala na 180°C.





Komentáře

  1. Zajímavý recept, zapečenou jsem ještě nejedla i když mám čočku velmi ráda, diky za bezva tip...:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Mi se moc líbí, protože je to relativně snadná cesta, jak nakrmit něčím zdravým zapřísáhlé odpůrce zdravého stravování :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky