7. 12. 2012

Ruměnčin kaldoun

Kaldouna jsem v gastromerku měla už delší dobu a když mi J. ukazoval kterak vykostit kuře, byl osud zpečetěn. Sedla jsem ke knihám, počítači, časopisům a pátrala po správném receptu - čím nejoriginálnějším. Ovšem co oblíbený kuchařský pořad, to jiný recept na již zmíňovanou polévku. Odfrkla jsem, že se tady nezblázním a rozhodla se udělat si svou verzi.



Ruměnčin kaldoun

Suroviny

Na polévku
kuřecí vývar, cibuli, kořenovou zeleninu, máslo, mouku, sůl, trochu mléka, uvařené nudle

Na droždové knedlíky
máslo, cibuli, droždě, strouhanku, česnek, vejce, majoránku, sůl

1. Kaldounská krasojízda začala už předchozího dne, kdy jsem vložila do hrnce kuřecí skelet, zalila ho vodou a vše proměnila ve vývar.
2. Druhý den jsem kořenovou zeleninu nakrájela na menší kostičky, cibuli pak nadrobno.
3. V hrnci jsem rozpustila máslo a na něm začala restovat nakrájenou kořenovou zeleninu, jakmile zelenina jemně změkla, putovala za ní cibule.
4. Jakmile cibule a kolektiv změkli, zaprášila jsem je moukou, vše zalila vychlazeným vývarem, přidala nové koření s bobkovým listem a divoce míchala, posléze pak nechala důkladně provařit. Jak všichni víme, s moukou to hold jinak nejde.
5. Během provařování byla správná pauza pro výrobu knedlíčků dle rodinného receptu. V malém kastrolku jsem na másle dozlatova orestovala cibuli, na což jsem rozdrolila kostku droždí a míchala na sporáku, dokud se droždí nerozteklo. Na tepelně upravené droždí jsem nasypala strouhanku, majoránku, sůl, půl velkého stroučku domácího česneku přidala vajíčko od našich  slepiček. Ze surovin jsem vypracovala těsto, vypracovala z něj kuličky a přidala je do vroucí vody. Po uvaření jsem knedlíčky vytáhla.
6. V dalším malém kastrolku jsem souběžně provedla proceduru jménem vaření těstovin.
7. Provařenou polévku jsem osolila, chvíli si slastně pomláskavala a přidala ještě trochu mléka. Vše jsem znovu ochutnala a podle potřeby doladila solí.
8. Polévku jsem podávala s knedlíčky a těstovinou.

Protože moje chuťové buňky zažívaly úžasný a radostný večírek, rozhodla jsem se přidat svojí oblíbenou písničku od Boba Dylana.


2 komentáře:

  1. Príma recept, polévka jako stvořená do zimního počasí.

    OdpovědětVymazat
  2. Hlavne jsem byla prijemne prekvapena chuti:) A dik za kompliment:)

    OdpovědětVymazat