5. 1. 2013

Cibulová omáčka s kuřecím masem a brambory

Dneska se budu chlubit cizím peřím. Jakub mi k obědu připravil velmi dobrou cibulovou omáčku, a protože jsem si opravdu pomlaskávala, poprosila jsem ho, aby sepsal své počínání.




Cibulová omáčka s kuřecími prsy a brambory
- recept je uveden pro dvě osoby
- trocha tuku je v receptu z mého pohledu spekulativní pojem. Jakub mě kvůli skepsi k množství tuku, které přidává, nazval tukovou inkvizitorkou
- kuřecí prsa, která J. použil, byly z kuřete, na kterém mě učil vykosťování, proto jsou s kůží

Suroviny

Na omáčku
2 menší cibule /možno kombinovat bílou s červenou/, olej popř. sádlo, sůl, pepř, vývar na zalití

Na maso:
2 kuřecí prsa, trocha tuku, tymián, pepř, sůl, sladká paprika

J. popisujíce mi správnou barvu omáčky, která prý má být něco mezi vyfocenými nápoji.


Postup
1. Jakub prsa na kůži lehce nařezal, nakořenil a položil kůží dolů na rozpálený tuk.
2. Jakmile byla kůže křupavá, vyndal je z pánve a v troubě při 170°C nechal dopéct.
3. Cibuli nakrájel na jemno a přidal na rozpálený výpek masa, osolil a lehce dusil dohněda.
4. Když už se barva pomalu blížila barvě metaxy (tak mi byl připodobněn správný odstín), cibuli popepřil a zalil vývarem.
5. Cibuli spolu s vývarem nechal redukovat. Vývar doléval, jen aby cítil vůni cibule. 
6. Hotovou omáčku pečlivě a beze zbytku propasíroval přes kovové sítko do rendlíku.
7. Podle potřeby vroucí omáčku poprášil moukou, nechal krátce povařit a zjemnil máslem.
8. Omáčku podával s masem, které se v mezičase připravilo, a mnou uvařenými bramborami.


3 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. A taky bylo! :) Jakub na rozdíl ode mě umí hezky naložit jídlo, takže to i pěkně vypadalo :)

      Vymazat
  2. Existuje jedna ingredience,která z tohodle jídla udělá něco božského :-) J

    OdpovědětVymazat